مداحان به دنبال معرفت‌افزایی باشند

کد خبر: 88740
نویسنده کتاب مقتل قتیل‌العبرة گفت: هیئات مذهبی نمی‌توانند سکولار باشند، چون سیره سیدالهشداء (ع) از رویکردهای سکولاری جداست.
وارث

 حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی وافی مدیر مؤسسه فرهنگی آموزشی خانه خورشید و نویسنده کتاب مقتل قتیل‌العبرة  در دهمین گردهمایی هیئات محوری و برگزیده کشور طی سخنانی با موضوع «دهه پنجم انقلاب، هیأت و چالش‌های پیش‌رو» گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، هیئات مذهبی نمی‌توانند سکولار باشند، چراکه سیره حضرت امام حسین(ع) از رویکردهای سکولاری جداست. عدم تعریف و تبیین صحیح عدالت خواهی و مطالبه‌گری در جامعه می‌تواند ما را با تهدیدات بسیاری در آینده مواجه کند.

مدیر مؤسسه فرهنگی آموزشی خانه خورشید افزود: در مجالسی که به یاد حضرات معصومین (ع) برگزار می‌شود، باید به گونه‌ای به تعریف و ترویج فرهنگی اهل بیتی پرداخت که خروجی این هیئات، تربیت انسان‌های عدالت‌خواه، مخالف با فاصله طبقاتی و ظلم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین وافی با تأکید بر اینکه مقابله با ظلم و طاغوت باید مهم‌ترین عنصر خروجی از مجالس اهل‌بیت(ع) باشد، افزود: با استفاده از این عنصر مهم است که انقلاب اسلامی به نتیجه خواهد رسید، چنانچه در دوران دافع مقدس نیز این عنصر نقش مهمی در پیروزی‌های رزمندگان داشت.

وی با انتقاد از اینکه هویت هیأت‌ها در مقطع دوران سازندگی به خوبی تعریف نشده است، گفت: در آن دوران روی این موضوع فکر نشد که اگر روزی اشرافی‌گری در این انقلاب رواج گرفت، کدام گروه از مردم باید به مقابله با آن بپردازد. 

نویسنده کتاب مقتل قتیل‌العبرة نقدهای ظاهری به برخی هیأت‌ها صحیح دانست و گفت: گفتمان انتقادی به دنبال این نقدهای ظاهری نیست بلکه به صورت بنیادین به صورت نقد و بررسی راهکارهای رفع مشکل می‌پردازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین وافی تصریح کرد: توقع تربیت انسان انقلابی و همراهی با حاکمیت و گفتمان انقلاب اسلامی را نمی‌توان از برخی هیئتها داشت، چراکه ریلی که برای در برخی هیأت‌ها گذاشته شده از تفکر سرمایه‌داری و لیبرالیسم گرفته شده است.

وی تأکید کرد: تعامل قوی با فقاهت، مرجعیت و ولایت باید به‌ عنوان یکی از اولویت‌های اصلی هیأت‌ها مورد توجه قرار گیرد. مداحان باید به دنبال معرفت‌افزایی باشند، تولید معرفت موضوع مهمی است که توسط سخنرانان و مداحان مجالس باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

منبع:تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.