حجت الاسلام موسوی مطلق: امام شناسی مقدمه رسیدن به معرفت الله است

کد خبر: 90054
استاد حوزه علمیه در آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با بیان اینکه امام شناسی مقدمه رسیدن به معرفت الله است، گفت: محبت الهی انسان را به کمال می رساند.
وارث

  حجت الاسلام والمسلمین «موسوی مطلق» در مراسمی که به مناسبت رحلت حضرت ام البنین(س) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: ما برای رسیدن به معرفت الله و معرفت امامان معصوم نیازمند مقدماتی هستیم که اگر اینها نباشد به طور قطع به کمال نمی رسیم.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه امام شناسی مقدمه خداشناسی است، گفت: کسی نمی تواند بگوید من امام را شناختم ولی خداوند را نشناختم، انسان از مقام امام شناسی است که می تواند نسبت به خداوند معرفت پیدا کند.

وی ادامه داد: مقصود از امام شناسی آن شناخت ظاهری نیست بلکه مراد آن شناخت غیر ظاهری و معرفت به نورانیت اهل بیت(ع) است. انسان باید فضائل اهل بیت(ع) را بشناسد تا به معرفت باطنی آنان پی ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق با بیان حدیثی از امام علی(ع)، ابراز داشت: حضرت فرمودند: اگر شما خداوند را بشناسید علی را شناخته اید و اگر علی را بشناسید به شناخت خداوند نائل خواهید شد. در زیارت جامعه کبیره آمده است با شناخت امام می توان به خداوند معرفت پیدا کرد.

استاد حوزه علمیه در ادامه خاطرنشان کرد: در شناخت توجه به وراثت مهم است، لذا امیرمومنان بعد از شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برای انتخاب همسر به جناب عقیل فرمودند به خاندان و قبیله حضرت ام البنین توجه کنند.

وی ادامه داد: همچنین محیط تربیتی در شناخت انسان تاثیر دارد البته این مورد مطلق نیست چرا که ما افراد بسیاری داشتیم که در محیط آلوده قرارداشتند اما به کمال رسیدند اما این مرحله در شناخت افراد یک امر منطقی و عقلی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق با بیان اینکه راه میانبر برای رسیدن به خداوند محبت است، گفت: انسان با انجام واجبات و ترک محرمات تنها می تواند از حجاب های ظلمانی خارج شود و همین امر نیازمند یک عمر طولانی است بنابراین می توان این مسیر را با محبت به سرعت طی کرد بنابراین انسان با محبت می تواند به تقوا برسد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: یکی از ویژگی های مهم حضرت ام البنین(س) محبت ایشان به خداوند و اهل بیت(ع) بود. انسان با طلوع این محبت متحول می شود.

این خطیب مشهور خاطر نشان کرد: محبت به امیرمومنان علی(ع) و حضرت زهرا(س) در وجود حضرت ام البنین(س) موج می زد و این محبت و ارادت به قدری بود که ایشان فرمودند: نام مرا فاطمه نخوانید تا فرزندان حضرت زهرا(س) فراق مادرشان را حس نکنند.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.