سفرهای عتبات از ۲۴ اسفند ماه تا ۹ فروردین ماه انجام می گیرد 

آخرین برنامه ریزی ها برای عتبات

کد خبر: 90462
سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت از فراهم شدن ظرفیت فوق العاده عتبات برای متقاضیانی که در پیش ثبت نام عتبات تعطیلات اول سال شرکت نکرده بودند خبرداد.  
وارث

 «مرتضی آقایی» درباره آخرین برنامه ریزی ها برای عتبات نوروزی توضیح داد: طبق وعده ای که سازمان حج و زیارت انجام داده بود، امکان ثبت نام و تشرف برای متقاضیانی که در پیش ثبت نام عتبات تعطیلات اول سال شرکت نکرده بودند، فراهم شده است.
 
وی افزود: با تلاش های دست اندرکاران ذیربط و فراهم آمدن ظرفیت های فوق العادده، ثبت نام و اعزام کسانی که موفق به نام نویسی نشده بودند مهیا شده است و این عزیزان می توانند هرچه سریعتر به کاروان ها و دفاتر تحت پوشش سازمان حج و زیارت در سراسر کشور مراجعه داشته باشند.
 
سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: پیش بینی ها حکایت از افزایش 15 درصدی سفرهای هوایی عتبات و 11 درصدی سفرهای زمینی عتبات می کرد اما با تمهیدات اندیشیده شده علیرغم افزایش سفرها و افزایش هزینه خدمات در ایام تعطیلات اول سال ، خوشبختانه این افزایش در سفرهای هوایی به کمتر از 5 درصد و در سفرهای زمینی به کمتر از 3 درصد رسید.
 
آقایی با بیان اینکه سفرهای عتبات تعطیلات اول سال از تاریخ 24 اسفند ماه تا 9 فروردین ماه انجام می گیرد گفت: افرادی که تمایل دارند در تاریخ های بعد از ایام نوروزی و در ایام ماه مبارک رجب و شعبان به سفرهای اعتاب مقدسه مشرف شوند نیز می توانند به دفاتر تحت پوشش سازمان حج و زیارت یا سامانه atabatorg.haj.ir مراجعه داشته باشند.
امسال برای عتبات تعطیلات اول سال بیش از 90 هزار نفر از متقاضیان در سامانه مربوط به سازمان حج و زیارت نام نویسی کردند.
بنابراین گزارش مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت پیش از این در گفت و گویی تصریح کرد: حداقل قیمت اعزام های هوایی از ايستگاه تهران به عتبات در  تعطیلات اول سال 3 میلیون و 850 هزار تومان و حداکثر قیمت آن کمتر از 4 میلیون تومان است.
وی درخصوص قیمت سفرهای زمینی عتبات تعطیلات اول سال گفت: همچنین حداقل افزایش قیمت سفرهای زمینی یک میلیون و 890 و حداکثر قیمت 2 میلیون و 370 هزار تومان است.
آقایی مطرح کرد: در بسته های تعطیلات اول سال  سعی کردیم تا تنوع را در بسته ها ایجاد کنیم تا علاقه مندان بتوانند به راحتی زمان سفر خود را انتخاب کنند.
وی افزود: بسته ها را از 5 تا 9 شب ایجاد کردیم و عمده ی بسته ها داراي اقامت هفت شبه بوده و سه شب در نجف اشرف، سه شب در کربلا، یک شب در کاظمین اقامت داشته و زیارت امامین عسکریين هم در برنامه سفر زائران در نظر گرفته شده است.
آقایی عنوان کرد: تمامی بسته ها دارای پوشش هاي امنیتی، بیمه ای و درمانی هستند همچنین درخصوص اسکان و تغذیه تلاش شده است که همه ی استانداردهای مورد نیاز رعایت شود.
 منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.