آیت‌الله جاودان: 

بهشت از دنیا شروع می‌شود

کد خبر: 90729
وارث

آیت‌الله «علی جاودان»  به مناسبت مراسم اعتکاف در مسجد دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: این سخن بسیار جدی است که وقتی گناه نشود آن روز عید است.

استاد حوزه علمیه افزود: عید نوروز هیچ واقعیت خارجی ندارد، این ساعت با ساعت قبل آن فرقی ندارد اما عیدی که در آن گناه نشود یک وعده شادمانی ابدی است. با توجه به اینکه ما در زمان زندگی می‌کنیم شاید ابدیت را نتوانیم درک کنیم.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه اهل بهشت همواره مشغول شادمانی هستند، اظهار کرد: شادمانی این جهان قابل ماندگاری و ابدی نیست به همین علت حوصله انسان را سر می‌برد. این شادمانی لحظه به لحظه افزایش می‌یابد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در بهشت حوصله سر رفتن وجود ندارد، ابراز کرد: هر بار که خدا نظر می‌کند ملک و دارایی‌های بهشتیان افزایش می‌یابد، در بهشت هیچ نوع رنج، غم، غصه، مریضی، سختی، ناراحتی و مشکل وجود ندارد.

وی افزود: معتکفان دنبال این آمدند که یک گوشه کوچکی از شادمانی‌های عمیق بهشت به دل آنان بتابد.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه بهشت همیشگی را می‌شود به دست آورد، عنوان کرد: اگر انسان بتواند تمام زندگی خود را از گناه پاک کند عید است زحمت مقدماتی آن طولانی است تکبر، کینه، خیال حسادت، غضب، غیبت، تهمت، نگاه به نامحرم، حرام خوری و بسیاری گناهان دیگر همه باید از زندگی انسان پاک شود که امکان اولیه به دست آوردن آن عید فراهم شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم نباید در دل بهشتیان غل و غش باشد، گفت: کسی که در وجود او به میزان ذره‌ای رذایل اخلاقی وجود داشته باشد به بهشت راه پیدا نمی‌کند.

وی افزود: هیچ چیزی در این عالم برای انسان بهشتی رنج‌آور نیست، روز عاشورا هرچه سخت‌تر می‌شد صورت امام حسین(ع) و یاران ایشان گل می‌انداخت، گرمای لذت بخش بهشت را حس می‌کردند این تنها یک راه دارد که انسان معصیت را ترک کند.

 آیت‌الله جاودان با بیان اینکه اگر انسان همه گناهان رسمی را ترک کند به بهشت می‌رسد، اظهار کرد: بهشت از دنیا شروع می‌شود وقتی همه اعضای وجودی شما از گناه پاک شود شما در بهشت هستید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بهشتیان همواره تقوا پیشه می‌کنند، خاطرنشان کرد: به بهشتیان هرچه بخواهند می‌دهند، راه آن گناه نکردن است، در اعتکاف تمرین کنید که گناه را از زندگی خود پاک کنید انسان همت کند می‌شود.

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.