خبر هیئت؛

حجت الاسلام دانشمند: کشتی هدایت فقط حسین(ع) است 

کد خبر: 90977
نور حسین به هرکس بتابد خاکستر را طلا می کند.
وارث

مراسم جشن  شب میلاد امام حسین(ع) با سخنرانی حجت الاسلام دانشمند و مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه در  هیئت ریحانة الحسین (ع) برگزار شد. 

در ادامه خبر  متن سخنرانی  حجت الاسلام دانشمند را میخوانید: 

افتخار نوکری اهل بیت علیهم السلام 

اولین نکته ای که در ایام میلاد امام حسین علیه السلام می خواهیم به آن بپردازیم این است که سالیان سال یک واژه ای را اشتباه به ما آموخته اند. و آن هم این است که می گویند برویم در خانه اهل بیت علیهم السلام گدایی کنیم. بهتر است به جای این جمله بگوییم که برویم در خانه اهل بیت علیهم السلام نوکری کنیم. زیرا اولا گدا شخصیت ندارد. دوما گدا چیزی را که گرفت می رود. سوما هرجا که بیشترش دهند به انجا می رود. و چهارما گدا شعور و معرفت ندارد. فقط دست را می بیند نه صاحب دست را. ولی وقتی می گوییم نوکری یعنی خدمت کردن. باید خود را آماده نوکری کنیم. نوکری افتخار است. ما نوکران اربابانی هستیم که به نوکران خود بیشتر از خودشان می رسند. 
انهایی که ارباب و اهل بیت علیهم السلام را در قبال دنیا و مادیات می فروشند چه کسی را آقاتر از امام حسین علیه السلام می توانند پیدا کنند؟ کدام ارباب از امام زمان(عج) آقاتر را می توانند پیدا کنند؟ 
امام صادق علیه السلام فرمودند: " نمک آشتان را از ما بخواهید". زیرا اهل بیت علیهم السلام واقف بر همه چیز هستند. 

* کشتی هدایت فقط حسین علیه السلام است 

مهمترین نکته نوکرداری این است که نوکر باید در سه ضلع یک مثلث قرار گیرد. ضلع اول معرفت، ضلع دوم محبت و ضلع سوم اطاعت است. ابتدا ارباب را بشناسید.
یک روایت از رسول گرامی اسلام صلوات الله علیه نقل می کنم که تمام شیعه و سنی آن را قبول دارند. ایشان فرمودند: " إنَّ الحُسَینَ مِصباحُ الهُدی وسَفینَةُ النَّجاةِ ".

چند نکته در مورد این روایت وجود دارد. ابتدا این که چرا إنَّ را آورده اند. در زبان عرب اگر درمورد چیزی یا کسی جماعتی منکرش شوند از إنَّ استفاده می کنند. رسول خدا این را آورده اند که به مردم بگویند فقط و فقط مصباح هدایت امام حسین علیه السلام است.

دوم این که چرا مصباح آورده اند؟ مصباح نه مثالی دارد و نه مصداقی. برخی گویند مصباح به معنای خورشید است. اما به چند دلیل مصباح به معنای خورشید نیست. 1- زیرا خورشید با این که منبع فیض است اما شب و روز دارد. ولی نور امام حسین علیه السلام شب و روز ندارد. از فرش تا عرش نور امام حسین علیه السلام است. 2- اگر کسی در برابر خورشید بایستد انرژی و ویتامین خورشید را فقط خودش می گیرد. اما کسی که در مجلس سیدالشهدا حضور می یابد علاوه بر خودش، تا هفت نسل او نیز از این انرژی بهره مند می شوند. 3- خورشید نور بسیاری دارد و اگر کسی بخواهد نور خورشید به داخل اتاقش نیفتد کافیست یک پرده نصب کند. اما از وقتی که حسین آمده است چه کسی توانسته جلوی نور حسین را بگیرد؟ 4- خورشید فقط ظاهر را روشن میکند. اما نور حسین علیه السلام به هرکس بتابد خاکستر را طلا می کند.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.