برگزاری نشست هیأت‌پژوهی در جمکران/ راه‌های تعامل هیأت‌های مذهبی بررسی می‌شود

کد خبر: 91081
معاون راهبردی جامعه ایمانی مشعر از برگزاری نشست هیأت‌پژوهی با موضوع طراحی الگوی تعامل هیأت‌های مذهبی در مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: پایان‌نامه مجید دائی دائی کارشناس ارشد مدیریت راهبردی فرهنگ با موضوع «الگوی تعامل هیأت‌های مذهبی» در این نشست بررسی و تبیین می‌شود.
وارث

حجت‌الاسلام علیرضا ربانی‌منش‌ بااشاره به برگزاری نشست هیأت‌پژوهی با موضوع «طراحی الگوی تعامل هیأت‌های مذهبی» اظهار کرد: این نشست ساعت ۱۷ روز دوشنبه هفته جاری ۲۶ فروردین‌ماه در زیرزمین مسجد مقام مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: پایان‌نامه مجید دائی دائی کارشناس ارشد مدیریت راهبردی فرهنگ با موضوع «الگوی تعامل هیأت‌های مذهبی» در این نشست هیأت‌پژوهی بررسی و تبیین می‌شود.

معاون راهبردی جامعه ایمانی مشعر گفت:‌ هیأت‌های مذهبی برای تعامل با یکدیگر اجباری ندارند اما اهداف مشترکی دارند که رسیدن به آن اهداف با تعامل زودتر و مطلوب‌تر محقق می‌شود، به همین علت ما باید به دنبال چگونگی ایجاد این تعامل در میان هیأت‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه هیأت‌های مذهبی در جریان سیل نیز همانند زلزله کرمانشاه در راستای خدمت‌رسانی به مردم کارنامه درخشانی را از خود به‌جای گذاشتند، تصریح کرد: تعامل مطلوب میان هیأت‌ها در عملکردهای درست آن‌ها بسیار تأثیرگذار بوده است.

ربانی‌منش از برپایی موکب‌های اربعین هیأت‌های مذهبی در مناطق سیل‌زده کشور یادکرد و گفت: تجربه‌ای که هیأت‌ها در حوزه خدمات اجتماعی به دست آورده‌اند، موجب شده است که اکنون بتوانند در این مناطق به بهترین شیوه به مردم خدمت‌رسانی کنند، هرچند با افزایش تعامل‌ها، میزان تأثیرگذاری نیز افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: هیأت‌های مذهبی در عرصه مراسم‌ها و برنامه‌های فرهنگی نیز اگر بخواهند کار مشترکی را در سطح استان یا منطقه خود رقم بزنند نیازمند یک مدیریت منسجم و تعامل مطلوب هستند و در این زمینه سامان‌دهی و تقسیم‌کارها در بدنه تعامل مطلوب باید موردتوجه قرار گیرد.

این کارشناس ارشد مدیریت راهبردی فرهنگ با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی مجموعه‌های مردمی با ظرفیت‌های بالقوه هستند، مطرح کرد:‌ اگر این ظرفیت‌ها با تعامل میان هیأت‌ها تجمیع شود، شاهد عملکردهای موفق در حوزه‌های مختلف به‌ویژه عرصه خدمات اجتماعی خواهیم بود اما در این راستا چگونگی تعامل موردبحث و گفت‌وگو است.

وی از ارائه منشور پیشنهادی الگوی تعامل هیأت‌های مذهبی به همت جامعه ایمانی مشعر، در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این منشور پیشنهادی در میان هیأت‌های مذهبی توزیع خواهد شد تا تعامل میان هیأت‌ها با الگوی مشخصی در سطح کشور ترویج شود.

معاون راهبردی جامعه ایمانی مشعر به فعالیت‌های جهادی هیأت‌های مذهبی در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: این مجموعه‌های مردمی به‌صورت ویژه پای‌کار آمده‌اند اما فعالیت‌های آن‌ها در رسانه‌ها دیده نشده است.

13980124000721_test_newphotofree.jpg

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.