حجت الاسلام والمسلمین سرلک:

زندگی خانوادگی میدان پرورش بندگی است

کد خبر: 91082
حجت الاسلام والمسلمین سرلک گفت: زندگی خانوادگی میدان پرورش بندگی است، خداوند عشق پاک بین زن و شوهر را دوست دارد.
وارث

 حجت الاسلام والمسلمین «علی سرلک» استاد حوزه علمیه به مناسبت ماه مبارک شعبان در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: اگر کسی خواست حقیقت بندگی خود با خدا را بسنجد نگاه کند با اعضای خانواده چگونه است.

وی افزود: اگر کسی تلخی و سردی دارد بنده واقعی خداوند نیست باید انعکاس رابطه انسان با خدا در روابط خانوادگی و اجتماعی خود را نشان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سرلک با بیان اینکه پیامبر(ص) به بالاترین درجه بندگی ‌رسیدند طوری که خداوند در قرآن فرموده پیامبر(ص) الگوی شما است همانند او شوید؛ عنوان کرد:  پیامبر(ص) می‌فرماید هر کس می‌خواهد بفهمد که آیا شبیه من شده یا نه مهربانی و اخلاق خود با اعضای خانواده را میزان قرار دهد هر کس با خانواده نامهربان و بداخلاق باشد از من نیست.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زندگی خانوادگی میدان پرورش بندگی است، اظهار کرد: اگر کسی خواست به بندگی برسد دنبال ذکرهای گوناگون و عجیب نباشد دنبال خانواده و رفتار و اخلاق نیک با اعضای آن باشد.

وی با بیان اینکه در روایات اسلامی خانواده محبوب‌ترین بنا است، گفت: پیامبر(ص) فرمودند خدمت گزار نیست به عیال خود مگر صدیق، شهید یا مومنی که در بالاترین درجه ایمان قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین سرلک با بیان اینکه ما اولویت‌های دین خود را گم کردیم، ابراز کرد: دین یعنی انسان از منبع عاطفی خانواده سرشار شده و وظایف خود را بر اساس آن انجام دهد. گاهی اختلالات خانوادگی فرد را به موضع‌گیری مقابل ولی خدا کشانده است. کسانی درب خانه امیرمومنان امام علی(ع) را آتش زدند که شرف خانوادگی نداشتند.

استاد حوزه علمیه افزود: بین بزهکاری و تزلزل در خانواده رابطه مستقیمی وجود دارد؛ اگر خانواده اصلاح شود آثار آن را در جامعه مشاهده خواهیم کرد.

وی با اشاره به چند دعای قرآنی درباره خانواده، عنوان کرد: دعا کنیم که خدایا خانواده ما مایه روشنی چشم ما باشد و ما امام و پیشرو اهل تقوی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سرلک با بیان اینکه خداوند عشق پاک بین زن و شوهر را دوست دارد، اظهار کرد: انعکاس بندگی باید در این روابط عاشقی بین همسران پیدا شود، هر کس برای خدا ازدواج کند یا وسیله ازدواج دیگری شود ولی خدا خواهد شد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هیچ چیز جای خانواده را پر نمی‌کند، گفت: اگر عاشورا پابرجاست پایه‌های آن در روابط عاشقانه خانوادگی امام حسین(ع) شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه خانواده نزد خداوند بسیار مقدس است، ابراز کرد: هیچ گاه بین دو نفر انسان تفاهم صددرصدی نیست و اختلاف‌ها همیشه وجود دارد اما خوشبختی محصول درک تفاوت‌ها است، که من با اعضای دیگر خانواده متفاوت هستم و باید آنها را درک کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سرلک افزود: تفاوت و جبنه‌های مثبت را درک کنیم، مردان تکیه‌گاه زنان هستند ولایتی که خدا به مرد نسبت به زن داده برای رشد است.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.