اجرای ششمین دوره طرح «زائران حرم حسینی» / اعزام ۴۵۰ زائر بار اولی به عتبات عالیات

کد خبر: 91187
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای ششمین دوره طرح «زائران حرم حسینی» در ۲۹ فروردین سال جاری خبر داد.  

رضا معممی مقدم با اعلام این خبر گفت:در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش، ششمین دوره طرح «زائران حرم حسینی» از محل عواید موقوفات برگزارمی شود.

وی ادامه داد: شناسایی افراد نیازمند و موقوفٌ علیهم(بهره مندان) مطابق نیات واقفین، ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور، شفاف سازی و اطلاع رسانی درخصوص مصرف عواید موقوفات، زمینه سازی، ترغیب و جذب خیرین در امر ایجاد وقف جدید در موضوعات؛ اعزام زائر به عتبات عالیات و خدمت رسانی به افرادی که تاکنون به عتبات عالیات مشرف نشده اند و.. از دیگر اهداف این طرح است که طی آن ۴۵۰ نفر از زائرین بار اولی حضرت امیرالمومنین(ع) و اباعبدالله الحسین (ع) به مدت ۹ روز به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

معممی مقدم اظهار کرد: مطابق اطلاعات و آمار اخذ شده از سامانه جامع بانک اطلاعات ومدیریت موقوفات و اماکن متبرکه، بیش از ۵۵۰ موقوفه دارای درآمد و ۱۱۴۵ نیت واقف مرتبط با موضوع اعزام زائر به عتبات عالیات وجود دارد که عواید آن در قالب طرح«زائران حرم حسینی» صرف حمایت از افرادی می شود که تاکنون به عتبات عالیات مشرف نشده اند.

وی همچنین یادآور شد: بهره مندان (موقوف علیهم) طرح با عنایت به نیات واقفین مندرج در وقف نامه و دستورالعمل اجرایی و براساس معرفی مراجع ذیصلاح از جمله؛ واقفین خیراندیش، خیرین، ائمه جمعه و جماعات، معتمدین محلی، هیئت امناء امامزادگان وبقاع متبرکه، نهادهای حمایتی از قبیل؛ کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و... انجام شده است تا ضمن خدمت‌رسانی مطلوب و کریمانه به این افراد، اجرای نیت واقف بطور صحیح انجام شود.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.