ویژه‌برنامه ولادت امام زمان در میدان امام حسین(ع)

کد خبر: 91246
جشن با شکوه ولادت امام زمان (عج) در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار می شود.  
وارث

 فردا یکشنبه یکم اردیبهشت و پانزدهم شعبان مصادف با سالروز ولادت با سعادت امام زمان حضرت مهدی (عج) است. به همین مناسبت قرار است در میدان امام حسین (ع) برنامه با شکوهی با حضور پرشور مردم برگزار شود. این مراسم امشب شنبه 31 فروردین و فردا یکشنبه در روز ولادت آن حضرت از ساعت 18 به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و هیئت رزمندگان اسلام آغاز می‌شود.

در این مراسم حجج اسلام حسین حلواییان و سید وحید حسینی سخنرانی و بهرام جمالپور، حامد رضوانفر، مهدی عسگری، حسین موذن، ناصر آیینی و سعید عباس زاده به مولدی خوانی می‌پردازند.

همچنین قرار است کاروانی با عنوان کاروان منتظران ظهور فردا در روز نیمه شعبان از ساعت 17 از میدان شهدا به سمت میدان امام حسین (ع) همراه با مولودی خوانی و برنامه‌های متنوع فرهنگی حرکت کند. این کاروان‌ها علاوه بر منطقه 12، در سه منطقه دیگر یعنی منطقه 17 از امام زاده معصوم به سمت امامزاده حسن (ع)، منطقه 22 از میدان المپیک به سمت مقبره شهدای دانشگاه علامه طباطبایی و منطقه 4 از شهرک شهید شهپریان  مسجد جامع امام رضا (ع)  به سمت آستان شهدای گمنام  ولایت (دانشگاه امام حسین(ع)) حرکت خواهند کرد.

یکی دیگر از برنامه‌هایی که همچنان در میدان امام حسین (ع) پابرجاست، آیین گلاب‌گیری جهت تأمین گلاب شستشوی حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل (ع) است. علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در محوطۀ میدان امام حسین(ع)، این گلاب‌های تهیه شده را خریداری کنند و به غرفۀ بازسازی عتبات عالیات که در همان محوطه قرار دارد، هدیه کنند. این گلاب‌ها برای شستشوی حرم امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) در طول یک سال تهیه می‌شود که در بازه‌های زمانی مختلف توسط تولیت حرمین شریف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

منبع: تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.