اتفاقات عجیب و خواندنی هنگام میلاد حضرت مهدی (عج)

کد خبر: 91266
زندگی امام زمان (عج) از زمان بارداری مادرشان تا عصر غیبت و ظهور، حاوی اتفاقاتی شگفت انگیز است.
وارث

 بی تردید عجیب‌ترین سیره عملی میان اهل بیت (ع) ویژه امام زمان (عج) است. از دوران بارداری مادر ایشان حضرت نرجس خاتون (س) گرفته که آثار حاملگی مشخص نبود تا غیبت چندین ساله و اتفاقات پس از ظهور همگی حاوی اتفاقات شگفت و عجیب است. البته همه این موضوعات طبق روایات معتبر بیان شده و قابل استناد است. از امام کاظم (ع) در اوصاف امام زمان (عج) نقل شده که فرمودند: ولادتش بر مردم مخفی خواهد بود و با نام صدا کردن آن حضرت بر ایشان جایز نیست تا زمانی که ظهور کند و زمین را از عدل و داد پر کند، آن گونه که از ظلم و جور پر شده است.

اوصاف دیگر ائمه اطهار (س) درباره امام زمان (عج)
امام حسین (ع) در وصف حضرت حجت می‌فرمایند: «صاحِبُ هَذَا الاَمر ألطِّرِید الشَّرِیدُ المَوتُور؛ صاحب این امر، فراری، رانده شده و اوست که قصاص از قاتل کشته خود نگرفته است» همچنین مولای متقیان حضرت علی (ع) فرمودند: «اَوسَعُکُم کَهفاً وَ أَکثَرُکُم عِلماً وَ أَوصَلُکُم رَحماً. أللّهُمَّ فَاجعَل بَیعَهُ خُرُوجاً مِنَ الغُمَّهِ وَاجمَع بِهِ شَملُ الاُمَّه؛ او بزرگ­ترین پناهگاه برای پناهندگان است و دارای بیشترین علم شماست و بالاترین صله­ رحم را داراست. خدایا بیعت او را سبب بیرون آمدن امت از غم­ها قرار ده و با وجود او پراکندگی امت را گردآور» همچنین امام صادق (ع) فرمودند: (امام زمان) به ناچار غیبتی دارد... و او همان کسی است که مردم در ولادت او شک می­ کنند. برخی می­ گویند در رحم مادرش است و برخی می­ گویند پدرش مرد و جانشینی از خود ندارد و برخی می­ گویند او دو سال پیش از وفات پدرش به دنیا آمده است. زراره می‌گوید، عرض کردم، اگر من آن زمان را درک کردم چه امر می­ کنید؟ فرمود: خدا را با این دعا بخوان: «اللّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفسَکَ فإنَّکَ إن لَم تُُعَرِّفنِی نَفسَکَ لم اعرفکَ اللّهُمَّّ عَرِّفنِی نَبیِّکَ فَإنَّکَ إن لم تُُعَرِّفْنِی نَبیکَ لم اعرفهُ قطٌ اللهُمَّ عَرَّفنِی حُجَّتکَ فإنَّکَ إن لَم تُُعَرِّفْنی حُجَّتکَ ضَللتُ عَن دِینِی»

تا زمان ولادت امام مهدی (عج) کسی از بارداری نرجس خاتون (س) خبر نداشت
در خصوص ماجرا‌های ولادت تا ظهور حضرت مهدی (عج) با حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی نظام، کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی گفتگو کردیم.

وی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امام زمان (عج) در سال ۲۵۶ ه. ق در منزل مِلکی پدرشان که الان حرم عسکریین در آن جا واقع شده است، به دنیا آمدند. طبق روایات ساعت دقیق تولد آن حضرت، سحرگاه نیمه شعبان است که آن نیمه شعبان مطابق با شب جمعه بوده است. قابله‌ای که کمک کرد امام زمان (عج) به دنیا بیایند، حکیمه خاتون (س)، عمه امام حسن عسگری (ع) بوده است. از خصوصیات حاملگی مادر امام زمان حضرت نرگس خاتون (س) مخفی بودن نشانه‌های بارداری است. یک زن معمولی وقتی که باردار می‌شود، شاید در ماه‌های اول بتواند نشانه‌های بارداری را مخفی کند، اما در ماه‌های ششم به بعد این کار غیر ممکن است. با توجه به خطراتی که در آن زمان جان امام زمان (ع) را تهدید می‌کرد، خداوند متعال خواستند که بارداری مادر حضرت مهدی (عج) مخفی باشد. آنقدر این بارداری مخفی بوده است که تا هنگام ولادت حتی نزدیکان امام حسن عسکری (ع) از آن مطلع نبودند. حتی خود حکیمه خاتون تا دقایق نزدیک به زایمان این موضوع را نمی‌دانستند.

تعجب حکیمه خاتون از ندایی که هنگام میلاد حضرت مهدی (عج) شنید
وی افزود: حکیمه خاتون تعریف می‌کند که امام حسن عسکری (ع) به ایشان فرمودند، امشب به خانه ما بیایید و تا صبح بمانید. خداوند متعال امشب به من فرزندی عطا می‌کند که او منجی عالم بشریت است. حکیمه خاتون می‌گوید، وقتی این جمله را شنیدم با خودم گفتم، ما که این همه رفت و آمد داریم، اثری از بارداری در نرجس خاتون ندیدم. امام حسن عسکری (ع) فرمودند، حتما امشب منزل ما بیایید. حکیمه خاتون (س) می‌گوید از امر اطاعت کردم، اما همچنان متعجب بودم. تا نزدیکی‌های نیمه شب بالای سر نرجس خاتون (س) نشستم دیدم او خواب است و همچنان آثار حاملگی در ایشان نیست. نزدیکی‌های سحر دیدم، نرجس خاتون (س) از خواب بیدار شدند، اما باز هم آثار حاملگی را همچنان ندارد. یک دفعه به من گفتند که حکیمه خاتون برای زایمان من را کمک کنید. حکیمه خاتون می‌گوید من کنار نرجس خاتون نشستم. همچنان در حال شک بودم. یک دفعه دیدم از داخل شکم این صدا آمد که عمه جان شک نکن؛ سوره انا انزلنا را بخوان. حکیمه خاتون می‌گوید من سوره را خواندم. تا به عبارت «حتی مطلع الفجر» رسیدم، دیدم بچه به دنیا آمده است. او را در پارچه‌ای پیچیدیم و نزد امام حسن عسکری (ع) بردیم. انگار از همان ابتدا در بازوی حضرت مهدی (ع) حک شده بود «جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا»

چه فرشتگانی امام زمان (عج) را یاری می‌کنند؟
این کارشناس مذهبی در ادامه وارد موضوع ظهور و یاران حضرت مهدی (عج) شد و اظهار کرد: یاران حضرت بقیه الله (عج) چند دسته هستند. یک دسته ملائکه هستند که طبق روایت ۴۶ هزار مَلَک برای یاری مهدی موعود (عج) نازل می‌شوند. عده‌ای از فرشتگان تحت فرماندهی میکائیل، عده‌ای تحت فرماندهی اسرافیل و عده‌ای تحت نظر جبرائیل هستند. جالب اینجاست که گفتند هر ملکی لیاقت یاری حضرت مهدی (عج) را ندارد. برخی از ملائکه کار‌هایی کردند و سختی‌هایی کشیدند که لیاقتشان را نشان دادند. مثلا پنج هزار مَلَک در جنگ بدر پیامبر اکرم (ص) را یاری کردند. عده‌ای در کشتی حضرت نوح (ع) ایشان را یاور و فرستاده خدا بودند و برخی حتی در آتش ابراهیم (ع) را رها نکردند. عده‌ای هم با حضرت عیسی بودند. طبق برخی روایات حدود چهار هزار ملک در روز عاشورا برای یاری اباعبدالله (ع) آمدند که امام حسین اجازه ورود آن‌ها به جنگ را ندادند. چندین بار این ملائکه برای یاری امام سوم شیعیان (ع) آمدند، اما اجازه جنگ دریافت نکردند. دفعه سوم که برای یاری آمدند حضرت (ع) در گودال بودند. این‌ها گفتند که خدایا ما دیگر به آسمان برنگردیم که در اینجا عزاداری کنیم. این‌ها جزو ملائکه‌ای هستند که یار حضرت حجت (عج) هستند. ملائکه منزلین (که سه هزار عدد هستند) ملائکه کروبین، مقربین و ملائکه‌ای که هنگام تولد امام زمان (عج) بودند و بال هایشان را به سر و روی حضرت (عج) می‌مالیدند، از جمله یاوران حضرت مهدی (عج) هنگام ظهور هستند.

وقتی مسیحیان به حضرت مهدی (عج) روی می‌آورند
حجت الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: عده‌ای از یاران حضرت مهدی (عج) هم از اجنه هستند. اجنه مانند انسان‌ها خوب، بد، عالی و متوسط دارند. برخی از اجنه که یاور امام زمان (عج) خواهند بود، شاید سال‌ها نماز شبشان قضا نشده است. این‌ها سال‌ها برای امام حسین (ع) عزاداری کردند. حضرت امام صادق به مفضل گفتند، مومنان جن، موعود (عج) را یاری می‌کنند. مفضل گفت آیا در هنگام ظهور مردم این جن‌ها را می‌بینند. امام صادق (ع) در پاسخ به مفضل گفتند، به خدا قسم مردم با اجنه تکلم می‌کنند همان گونه که با اهل و عیالشان سخن می‌گویند. گروه سوم از اصحاب حضرت مهدی (عج) انسان‌ها هستند که ۳۱۳ فرمانده دارند. البته یاران انسان تعدادشان بیشتر از ۳۱۳ نفر است. ۱۲ نفر از ۳۱۳ نفر نزدیکان حضرت حجت (عج) هستند که یک نفر آن‌ها علمدار سپاه است. یاوران حضرت مهدی بدون اطلاع قبلی و شناخت از هم در یک مکان و یک زمان جمع می‌شوند که این هم معجزه‌ای بزرگ است. حضرت عیسی (ع) و خضر (ع) در میان یاوران مهدی موعود (عج) هستند. درباره حضرت عیسی گفتند ایشان وزیر اعظم امام زمان (عج) هستند؛ از روی اعتماد امام دوازدهم (عج) به ایشان همه کار‌های حکومت مهدوی را حضرت عیسی (ع) انجام می‌دهند. حتی در بیت المقدس امام زمان (عج) به ایشان تعارف می‌کنند که برای امامت نماز جماعت جلو بایستید که ایشان چنین کاری نمی‌کنند. با مشاهده این اتفاق تمام مسیحیان جهان به حضرت مهدی (عج) روی می‌آورند.

منبع: باشگاه خبرنگاران


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.