انسان منتظر دچار معصیت نمی شود

کد خبر: 91317
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام زمان(عج) حی است و همه اعمال ما را می بینند، گفت: انسان منتظر دچار معصیت نمی شود.
وارث

 حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی در آستان مقدس امامزاده علی‌اکبر(ع)، گفت: خداوند شاهد همه اعمال انسان است.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: انسان نباید وقت خود را به بطالت بگذارند زیرا انسان روزبروز به مرگ نزدیک شده و عمر او رو به اتمام است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی با تاکید بر اینکه انسان باید عمر محدود خود را غنیمت بداند، ابراز کرد: انسان اگر بخواهد در انجام عمل نیک پیش قدم باشد و یا اینکه در نماز حضور قلب داشته باشد باید به خود چنین القا کند که این آخرین عمل صالح و یا آخرین نماز من است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه تنها چیزی که قدرت و شهرت در آن اثر ندارد مرگ است، اظهار داشت: یکی از علائم شیعیان آن است که آنان با یاد مرگ مانوس هستند.

وی با تاکید بر اینکه خداوند تبعیت از انبیا و ائمه اطهار را بر همه انسانها واجب کرده است، ابراز کرد: انسان باید نسبت به امام خویش محبت داشته باشد و از دستورات آنان تبعیت کند این تبعیت و محبت در رسیدن انسان به کمال و لقاءالله بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی با اشاره به اینکه امام زمان(عج) همه اعمال ما را مشاهده می‌کنند، اظهار داشت: امام زمان(عج) اعمال ما را می‌بینند و از احوالات ما باخبر هستند؛ اگر کسی این باور را داشته باشد که امامش بینا و شنواست هرگز نمی‌تواند به راحتی گناه انجام دهد یا اینکه دست به سوی غیر خدا دراز کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ما امامی داریم که صدای ما را می‌شنود و برای هدایت و رفع مشکلات ما دعا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه انسان منتظر خود را به انجام اعمال خیر عادت می‌دهد، گفت: انسان باید به اندازه توان به دیگران خیر برساند چرا که نتیجه آن سراسر منفعت است. انسان اگر خود را به اهل‌بیت گره بزند دچار زیان و خسران نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) کشتی نجات است و نیمه شعبان شب قدر اهل‌بیت بوده و زیارت امام حسین در این شب بسیار سفارش شده است.

 

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.