خبر هیئت؛

حجت الاسلام ریاضت: کسی که گمشده دارد خواب و خوراک ندارد

کد خبر: 91330
برای ظهور امام زمان علیه السلام فقط خواندن دعای ندبه و عهد کافی نیست.
وارث

مراسم جشن ولادت حضرت مهدی (عج) با سخنرانی حجت الاسلام ریاضت و مدیحه سرایی حاج منصور ارضی، حاج سعید حدادیان، حاج محمدرضا طاهری، کربلایی محمد حسین طاهری و کربلایی حسین طاهری در هیئت مکتب الزهرا(س) برگزار شد. 

در ادامه متن سخنرانی حجت الاسلام ریاضت  را می خوانید: 

چگونه دعا کنیم؟

امام باقر علیه السلام فرمودند: هرآنچه که خداوند در شب قدر ماه رمضان به پیغمبر عطا فرمود به ما اهل بیت در شب نیمه شعبان عطافرمود.
فلذا اگر لیله القدر ظرف نزول قرآن صامت است نیمه شعبان نیز ظرف نزول قرآن ناطق است. عظمت ماه شعبان به پیغمبر است و قله آن ولادت امام زمان علیه السلام است.

یکی از ویژگی های نیمه شعبان این است که زمان فراهم آمدن استجابت دعا در آن شب بیشتر از زمانهای دیگر است. زیرا دعا دارای آداب خاصی ست. یکی از آنها این است که شرایط و مقتضیات استجابت دعا را فراهم کنید و دیگری هم موانع استجابت دعا را برطرف کنید. در اسلام همه چیز دارای آداب است. از پوشیدن لباس تا مسائل دیگری مانند زیارت. پس اگر با تعریف دین بخواهیم دعاکنیم باید ان دو ویژگی را رعایت کنیم.
یک فردی نزد امام صادق علیه السلام رفت و گفت من پول ندارم تا به زیارت امام حسین علیه السلام روم. چه کنم. حضرت فرمودند برو زیر آسمان روبه حرم سیدالشهدا بایست و به حضرت سلام بده. هرجا این کار را کنی مانند این است که در حرم بوده ای. اگر کسی در شب نیمه شعبان به سیدالشهدا سلام می داد تمام صدوبیست وچهارهزار پیغمبر صف می کشیدند تا با او مصافحه کنند.

ربیعه برای رسول خدا بسیار کار میکرد. روزی رسول خدا فرمودند ربیعه تو پیر شده ای. چه چیزی از خدا می خواهی بگو تا برایت دعاکنم. ربیعه عرض کرد یارسول الله اجازه دهید کمی فکرکنم. بعد از دوسه روز مجدد رسول خدا از او پرسید. ربیعه گفت یارسول الله دعاکنید از زمانی که از این دنیا رفتم هم رتبه شما باشم. پیغمبر فرمود من دعا میکنم و مستجاب هم می شود اما ربیعه تو نیز باید کمکم کنی.

کسی که گمشده دارد خواب و خوراک ندارد

برای ظهور امام زمان علیه السلام فقط خواندن دعای ندبه و عهد کافی نیست. این ها لازم است اما کافی نیست. شیعه باید هرشب احیا داشته باشد. کسی که گمشده دارد خواب و خوراک ندارد. پس چرا ما راحت میخوریم و میخوابیم؟ با آدابی که گفتند ما دنبال گمشدمان هستیم یانه؟ شب نیمه شعبان که مختص امام زمان علیه السلام است، ما برای گمشده خود دعامی کنیم نه برای گمشده اصلی. برای ظهور حضرت باید عمل کنیم نه فقط صرفا حرف بزنیم. مقتضای اجابت اللهم عجل لولیک الفرج چیست؟ گام عملی برای یار امام زمان شدن چیست؟

 باید تعریف ما مطابق با تعریف دین و شرع باشد

امام باقر علیه السلام فرمودند: مهدی که بیاید دسته ای از میان مردم خارج می شوند و روبروی مهدی قرار میگیرند. این هاهمان کسانی هستند که در دنیا برای ظهور دعا می کردند. برای اینکه در زمان ظهور یار حضرت باشند دشمن ایشان شده اند.چون ولایت و دین داری را با تعریف خود قبول داشتند نه طبق آن چیزی که در شرع آمده است. اگر تعریف ما با تعریف امام زمان علیه السلام برای دعاکردن زاویه نداشته باشد حتما مستجاب خواهدشد.

رسول خدا فرمودند: امت موسی 71 فرقه شدند چون می گفتند اشهد ان لااله الله و اشهد ان موسی رسول الله. اما هفتاد فرقه شان مرخص اند و یک فرقه انها اهل نجات است. امت عیسی 72 فرقه شدند که هفتادویک فرقه مرخص اند و یک فرقه شان اهل نجات است. امت من نیز 73 فرقه میشوند که هفتاد و دو فرقه انهامرخص اند و فقط یک فرقه انهااهل نجات است. پرسیدند این چگونه میشود درحالی که همه در امت شما موحدن اما فقط یک فرقه از انها اهل نجات باشد؟ رسول خدا فرمودند: آن هفتاد و دو فرقه با تعریف خودشان می گویند اشهد ان لا اله الا الله نه به تعریف من. فقط یک فرقه با تعریف من می گوید و تعریف من هم این است که بعد از شهادتین، شهادت ثالثه دارند. ( اشهد ان علیا و اولاده المعصومین حجج الله)
بعد از رحلت رسول گرامی اسلام، امام علی علیه السلام این یک فرقه را که شهادت سه گانه را نیز به زبان می آوردند جمع کردند و فرمودند: شما که شهادت سه گانه را می گویید 13 فرقه می شوید و اللهم عجل لولیک الفرج را می گویید اما دوازده فرقه از شما مرخص اند و فقط یک فرقه اهل نجات خواهد بود. و آن هم کسانی هستند که با تعریف من می گویند اشهد ان علیا ولی الله. بقیه با تعریف خود می گویند.
اکنون نیز همین است. برخی ولایت را طبق تعریف خود قبول دارند. به همین دلیل در پذیرش ولایت با کسانی که ولایت را طبق تعریف دین قبول دارند دچار اختلاف شده اند.
اگر سیصدو سیزده نفر با تعریف امام زمان برای ایشان دعاکنند واجب است که امام ظهور کنند. و امام ترک واجب نمی کند.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.