منبرهای یک دقیقه ای/مسئله اصلی درباره امام حسین(ع) و حضرت علی اکبر(ع)ارزش‌هایی مثل اطاعت، تبعیت و تسلیمِ محضِ امام بودن است

کد خبر: 91388
وارث

حضرت علی اکبر(ع)‌ شخصیتی است که امام حسین(ع)‌ درباره ایشان جمله مشهوری دارند. حضرت خطاب به فرزند خود فرمود: «أَشْبَهُ‏ النَّاسِ‏ خَلْقاً وَ خُلُقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِک؛‌ تو شبیه‌ترین مردم از جهت خلقت، اخلاق و گفتار به رسولت هستی». البته عاملی که ایشان را به این مقام رساند، تربیت‌های امام حسین(ع) بود. در واقع حضرت علی اکبر(ع)‌ دل به تربیت‌های امام زمانش داد و خود را تسلیم محض ایشان کرد؛ چه بسا فرزندانی از ائمه(ع) که مسیر انحراف پیمودند و یا به رشد کافی دست نیافتند. بنابراین مسئله اصلی درباره امام حسین(ع) و حضرت علی اکبر(ع) رابطه فرزند و پدری نیست بلکه ارزش‌هایی مثل اطاعت، تبعیت و تسلیمِ محضِ امام بودن پررنگ است.

مسئله اصلی درباره امام حسین(ع) و حضرت علی اکبر(ع) رابطه فرزند و پدری نیست بلکه ارزش‌هایی مثل اطاعت، تبعیت و تسلیمِ محضِ امام بودن پررنگ است. چه بسا فرزندانی از ائمه(ع) که مسیر انحراف پیمودند و یا به رشد کافی دست نیافتند.
 اگر مقداری درباره این حدیث فکر کنیم،‌ اندکی با عظمت آن آشنا می‌شویم. تصور کنید الان شخصی باشد که دارای چنین ویژگی‌هایی باشد؛ چقدر برایمان تقدس دارد. پیامبر(ص) به عنوان خیر البشر و برترین مخلوق خداوند است و خداوند بابت اخلاق زیبایش به او مباهات و آن را عاملی برای پیروزی رسالت معرفی می‌کند. 

گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی خبرگزاری تسنیم/فروردین 98

 

منبرهای یک دقیقه ای

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.