حجت الاسلام آقاتهرانی: معرفت و شناخت خداوند تنها با قرآن و بیانات اهل‌بیت ممکن است

کد خبر: 91518
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی گفت: خداوند در قرآن کریم انسان را به سوی خود دعوت کرده است شناخت و معرفت نسبت به خداوند تنها با قرآن و بیانات ائمه اطهار(ع) میسر است.
وارث

 حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی آقا تهرانی»  شامگاه سه‌شنبه در مراسم هیات میثاق با شهدای گمنام که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: در طول تاریخ اسلام شیعه واقعی کسی بوده است که به دستورات قرآن و اهل‌بیت(ع) عمل کرده و رضایت الهی را در این زمینه به دست آورده است.

استاد حوزه علمیه افزود: از جمله شاخصه‌های بسیار مهم شیعیان واقعی ولایتمداری آنان است که در این زمینه با بذل جان و مال بدون اینکه شعار بدهد اجاز نمی‌دهند ولی خدا مقابل دشمنان تنها مانده یا تخریب شود بلکه همواره و در همه عرصه‌ها مطیع امر ولی زمان خود بوده و از او دفاع می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین با بیان اینکه ولی خدا بهترین مسیر رسیدن انسان به خداوند است، عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم انسان را مورد خطاب قرار داده است که به سوی او برود برای رفتن به سوی خداوند و شناخت و معرفت نسبت به ایشان باید ما به قرآن و بیانات ائمه اطهار(ع) که ولی خدا بر روی زمین هستند رجوع کنیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت عدالت از نظر قرآن و اهل‌بیت(ع)،اظهار کرد: در جامعه اسلامی باید عدالت برقرار باشد حتی اگر برای آن جان داده شود؛ امروز مردم کشورمان انتظار دارند که رئیس قوه قضاییه عدالت را در جامعه اجرا کند؛ باید در جامعه ما و انتخاب مسئولان از جمله انتخابات آینده مجلس شایسته‌سالاری حاکم باشد که شاهد تحول جامعه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان اینکه مردم کشور ما بسیار دلسوز و مهربان هستند، گفت: همه شاهد بودیم که در سیل اخیر مردم همدل و متحد در یاری سیل‌زدگان بسیار شایسته عمل کردند این نشان می‌دهد که مردم ما در زمینه ایثار و فدارکاری ظرفیت بسیار بالایی دارند.

وی در پایان ابراز کرد: برخی قدردان نظام اسلامی نیستند و به جای خدمت به دین و مردم و حل مشکلات جامعه با وهابیان زالوصفت همکاری می‌کنند آنها خائنانی هستند که عاقبت به خیر نخواهند شد.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.