آمادگی آستان عبدالعظیم (ع) برای همکاری با دانشگاه‌ها در دهه کرامت

کد خبر: 91920
آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آمادگی کامل برای همکاری گسترده‌تر با کارگروه دانشگاهیان در زمینه اجرای برنامه‌های دهه کرامت در فضای این آستان را دارد.
وارث

نشست کارگروه دانشگاهیان شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت باهدف بررسی راهکارهای کاربردی برای اجرای برنامه‌های مختلف ازجمله جشنواره «بانوی کرامت» در فضای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، امروز (٢٤ اردیبهشت‌ماه) در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

بنابر این گزارش، در این نشست مطرح شد که باید راهکارهای کاربردی به‌منظور اجرای گسترده‌تر برنامه‌ها در فضای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در ایام دهه کرامت در سال جاری و باوجود تعطیلی نسبی این مراکز احصاء شود.

این گزارش می‌افزاید: نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه دانشگاهیان شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت همچنین بر این موضوع تأکید کردند با تعطیلی نسبی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از ظرفیت اعتاب مقدسه برای اجرای برنامه‌های این دهه برای دانشگاهیان استفاده شود.

در این نشست همچنین مطرح شد: جشنواره بانوی کرامت که چند سالی است با مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود باید در قالبی جدیدتر به‌منظور همراهی بیشتر گروه های بیشتری از دانشگاهیان و فرهیختگان برگزار شود.

دهه کرامت فرصتی برای آشنایی بیشتر مردم با معارف رضوی

حجت الاسلام محمدمهدی صالحی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این نشست، ظرفیت اعتاب مقدسه به ویژه آستان قدس رضوی را ملی و فراملی دانست و گفت: دهه کرامت فرصتی خوبی برای آشنایی بیشتر مردم با معارف رضوی و گسترش سبک زندگی دینی در جامعه است.

 معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: نباید از ظرفیت فضای مجازی برای اثرگذاری بر زیست بوم دانشگاهیان غافل شد. باوجوداین باید مراقب بود، توجه بیش‌ازاندازه به این فضا ما را از فضای حقیقی دور نکند.

وی با بیان اینکه امید مفهوم مرکزی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: برنامه‌های دهه کرامت باید امیدآفرین باشد و با رخوت و ناامیدی در جامعه مقابله کند.

صالحی با بیان اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها آماده همکاری در حوزه‌های مختلف با شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت است، اظهار کرد: ما این آمادگی را داریم که فعالیت‌های خود را علاوه بر جشنواره بانوی کرامت به سایر حوزه‌ها نیز گسترش دهیم.

وی یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند ناامیدی به آینده را در جامعه افزایش دهد و در چنین فضایی برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های پرنشاط مانند دهه کرامت می‌تواند موجی از امید، پویایی و شادابی را در جامعه ایجاد کند.

برگزاری جشنواره «بانوی کرامت» با رویکردی جدید

حجت‌الاسلام سعید کرمی، مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این نشست با اشاره به برگزاری جشنواره دهه کرامت با محوریت کارگروه دانشگاهیان گفت: طبق هماهنگی‌های انجام‌گرفته درگذشته، دانشگاه خوارزمی طی چند سال اخیر هزینه برگزاری این جشنواره را پرداخت کرده است.

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: رویکرد مدیریت جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ایجاد نوآوری در برگزاری جشنواره «بانوی کرامت» است زیرا این احساس وجود داشت که این جشنواره دچار تکرار و یکنواختی شده است.

وی اضافه کرد: جشنواره بانوی کرامت در دوره‌های آتی در قالب جشنواره ایده و خلاقیت‌ها اجرا می‌شود و تلاش داریم مخاطبان جدیدتر و بیشتری را در این جشنواره همراه کنیم.

کرمی گفت: ایام دهه کرامت، امسال نیز با زمان تعطیلی نسبی دانشگاه‌ها همراه شده است زیرا دانشجویان حداکثر تا اوایل تیرماه امتحانات خود را به پایان رسانده‌اند و تقریباً دانشگاه‌ها حالت نیمه تعطیل دارد.

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: بر این اساس در حال بررسی چگونگی اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی ازجمله جشن‌ها و طرح‌های دهه کرامت در فضای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سال جاری هستیم.

وی یادآور شد: یکی از راهکارها برای حل این موضوع آن است که می‌توان از ظرفیت اعتاب مقدسه برای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در فضای خارج از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و البته با محوریت مخاطبان دانشگاهی استفاده کرد.

تشریح مأموریت اصلی شورای بزرگداشت دهه کرامت

مرتضی طاهریان، معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این نشست با اشاره به فعالیت شش کارگروه در شورای هماهنگی دهه کرامت گفت: کارگروه اقوام، ملل و مذاهب با مسئولیت مجمع تقریب مذاهب اسلامی جلسات خود را برگزار می‌کند.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: کارگروه هنری که مسئولیت مدیریت جشنواره‌ها و برنامه‌های هنری را بر عهده دارد، نشست‌های خود را با مسئولیت بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (علیه‌السلام) برگزار می‌کند و در سال جاری تاکنون دو نشست برگزار کرده است.

وی اضافه کرد: کارگروه‌های محتوایی و فرهنگی، تشکل‌های مردمی، ارتباطات فضای مجازی و دانشگاهیان نیز فعالیت‌های خود را به ترتیب با مسئولیت آستان مقدس حضرت معصومه (سلام‌الله علیها)، آستان قدس رضوی، ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌کنند.

طاهریان با بیان اینکه رویکرد ما در شورای فرهنگی بزرگداشت دهه کرامت عدم ورود در حوزه اجرایی است، تصریح کرد: زیرا در صورت اجرای یک جشنواره کار این شورا عملاً مختل می‌شود، مأموریت اصلی این شورا ایجاد هماهنگی بیشتر میان دستگاه‌های عضو این شورا و اجرای برنامه‌های دهه کرامت است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره دهه کرامت و جریان سفر به شهر مقدس قم در سال ١٣٨٩ بیان کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی موجب همراهی بیشتر دستگاه‌های مختلف در زمینه اجرای برنامه‌های دهه کرامت شد.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، خاطرنشان کرد: امیدوارم با کمک‌های مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها شاهد موفقیت‌های بیشتر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در فضای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باشیم.

آمادگی آستان عبدالعظیم حسنی(ع) برای همکاری با دانشگاه‌ها در دهه کرامت

سید علیرضا شمس نیا، مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  در این نشست با اشاره به فعالیت دانشکده حدیث در جوار آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، گفت: این آستان در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و علمی خود از ظرفیت این دانشکده استفاده می‌کند و بر همین اساس همکاری متقابلی بین این دو وجود دارد.

مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: این آستان در همه مناسبت‌های دینی و ملی از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی واقع در جنوب تهران مانند دانشگاه شاهد در اجرای برنامه‌های فرهنگی، علمی و فرهنگی خود بهره می‌برد.

وی تصریح کرد: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آمادگی کامل برای همکاری گسترده‌تر با کارگروه دانشگاهیان در زمینه اجرای برنامه‌های دهه کرامت در فضای این آستان را دارد.

شمس نیا تأکید کرد: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچنین می‌تواند از ظرفیت‌های خود برای اجرای برنامه‌های کارگروه دانشگاهیان شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت ازجمله جشنواره «بانوی کرامت» در فضای این آستان استفاده کند.

لازم به ذکر است،‌شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت شش کارگروه اقوام، ملل و مذاهب با مسئولیت مجمع تقریب مذاهب اسلامی، هنری با مدیریت بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، محتوایی و فرهنگی با اداره آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، تشکل‌های مردمی با مسئولیت آستان قدس رضوی، ارتباطات و فضای مجازی با مدیریت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و دانشگاهیان با مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دارد و نشست‌های این کارگروه‌ها در سال جاری به‌صورت منظم و مرتب باهدف ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های عضو برای اجرای بهتر برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت برگزار می‌شود.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.