تجمع بزرگ «مادر امت» همزمان با وفات حضرت خدیجه(س)/ پناهیان: حضور منافقان نشانه رسیدن به حق است

کد خبر: 91970
وارث

حجت الاسلام پناهیان گفت: حضور منافقان نشانه رسیدن به حق است، چراکه هر کسی که به دشمنان واصل می‌شود به سرعت رسوا می‌شود‌.
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در سالروز وفات حضرت خدیجه (س) همایش «مادر امت» از ساعت ۱۰ امروز در میدان امام حسین تهران آغاز شد.

این همایش همزمان در ۶ استان کشور (خراسان رضوی، خراسان شمالی، یزد، زنجان، کرمان و چهارمحال و بختیاری) برگزار می‌شود.

 

9921780_631.jpg

میدان امام حسین(ع) حوالی ساعت ۹ صبح دهم رمضان ۹۸، در میان داربست و توری‌های پلاستیکی محصور شده و گروه به گروه زنان روزه دار و محجبه پایتخت وارد آن می‌شوند، در واقع میدان امام حسین(ع) سیاه‌پوش وفات حضرت خدیجه(س) است و هیئتی بزرگ را با حضور بانوان برپا کرده است. مجلسی که از ابتدا بوی یاس گرفته و روضه حضرت خدیجه(س) و مادرمان حضرت زهرا (س) طنین انداز آن شده است.

آفتاب بی‌رحمانه بر کف میدان می‌تابد اما زنان با ایستادگی در اجتماع حضور دارند. لحظه به لحظه جمعیت بیشتر می‌شود و زهر چشم آفتاب هم نمی‌تواند مانع حضور زنان روزه‌دار و محجبه شوند.

پخش مداحی میثم مطیعی در میعادگاه بانوان روزه‌دار
از بلندگو‌های اطراف میدان قصه چادر، پهلو و لگد، قصه درب و گوش خونی و دشت کربلا با صدای میثم مطیعی شنیده می‌شود و برگزارکنندگان مراسم در حال آماده سازی فضای نشستن مهمانان خود هستند و موکت‌های سرخ رنگ را برای بانوان پهن می‌کنند.

 مراسم ساعت حدود ۱۰ و نیم آغاز شده و پرچم‌های زرد رنگ و مشکی در دست بانوان و‌ فرزندان مدافع حرم فاطمیون است.

پس از دقایقی، آیاتی چند از قرآن کریم در میعادگاه بانوان روزه‌دار (میدان امام حسین (ع)) طنین انداز شد و مجید یراق‌بافان به عنوان مجری به روی صحنه آمد و از حمید رضا برقعی شاعر اهل بیت(ع) برای خواندن شعرش دعوت کرد.

یراق‌بافان می‌گوید: این اولین سالی است که همایش مادر امت برگزار شده است. ما امروز میزبان زنان و‌ مجاهده های بسیاری چون دختر مجاهده شیخ زکزاکی هستیم.

 

9921781_724.jpg

مرثیه سرایی محمدرضا طاهری در اجتماع مادر امت
چند دقیقه‌ای از برگزاری مراسم می‌گذرد و ذاکر اهل بیت (ع) محمدرضا طاهری به مرثیه سرایی پرداخت.

فضا عطر یاس و نام حضرت رسول (ص) گرفته و نمی‌شود حرف از مظلومیت اسلام به میان بیاید و از کربلا و مظلومیت شهدای کربلا خوانده نشود. طاهری چند خطی روضه کربلا می‌خواند.

 

9921779_262.jpg

حجت الاسلام پناهیان: بترسید از زمانی که جنایاتی چون رفتار گذشتگان از شما سر بزند
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان به ایراد سخن پرداخت و گفت: جدایی از عزاداری که یک رسم برای ماست ولی در ورای این رسم، بالاترین درس ها و‌ زیبایی ترین راهنمایی ها برای زندگی ما وجود دارد و‌ قله های معارف در همین سوگواری ها مشاهده می‌شود. داستان شعب ابی طالب داستان عجیبی است. چرا پیامبراکرم (ص) عزیزان خود را در آن شعب از دست دادند، پس خدا کجاست که از رسول (ص) خودش حمایت کند؟ در داخل شعب هم برای ایشان امنیت وجود نداشت.

وی ادامه داد: ما الان هرکجای دنیا رویم باز کسانی را پیدا می‌کنیم که با ما توافق کنند اما در آن دوران هیچ فردی موافق با رسول الله (ص) نبودند. حضرت محمد مصطفی (ص) خودشان در روایات فرمودند: «هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد‌.»

 

9921782_132.jpg

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان بیان کرد: شما در مقابل رسول اکرم (ص) گروهی را می بینید که گرسنگی و وحشی‌گری را در منطقه خود علیه پیامبر اکرم (ص) ترویج می‌دهند. آن‌ها مدعی دموکراسی بودند و برای انتخاب‌هایشان آرای مردم را در نظر می‌گرفتند. خانه کعبه شاهراه جهان بود و همین دشمنان اسلام مدعی خانه خدا و مکه بودند.

این خطیب و کارشناس امور دینی گفت: دشمنان اسلام منتظران خوبی بودند، منتظران! بترسید از زمانی که جنایاتی چون رفتار گذشتگان از شما سر بزند. بترسید از زمانی که قرآن در سینه‌هایتان باشد و به جنگ امام زمان خود بروید. در آن سه سالی که رسول الله (ص) در شعب ابی طالب محصور بودند، دشمنان آزادمنشانه مناسک حج را ا‌دا می‌کردند. درواقع رویارویی با آن‌ها بسیار سخت بود. جنود اسلام در مقابل آن ‌ها بسیار مستحکم بودند. همین الان شما در آل سعود خبیث ذره ای از زیرکی مشرکین رسول خدا (ص) را نمی‌بینید. آل سعود امروز جنایاتی را انجام می‌دهد که هیچ‌ وقت دشمنان رسول خدا(ص) چنان ساده‌لوحانه به آن وارد نشدند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان تاکید کرد: کار پیامبر(ص) را نباید ساده بپنداریم، حضور منافقان نشانه رسیدن به حق است، چراکه هر کسی که به دشمنان واصل می‌شود به سرعت رسوا می‌شود‌. ای رسول الله! کار ما در مقابل زیرکی دشمنان شما، آسان‌تر است.

در ادامه سخنان حجت الاسلام و المسلمین پناهیان امیر عباسی مداح جوان اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی پرداخت و در ساعات پایانی برنامه به پیامبر اکرم(ص) عرض تسلیت گفت.

 

9921803_387.jpg

دختر شیخ زکزاکی: هیچ اختلافی بین سنی و شیعه در نقش حضرت خدیجه (س) وجود ندارد
در ادامه دختر شیخ زکزاکی پیام خود را به عنوان یکی بانوی محجبه مسلمان بیان کرد: من خیلی سخت فارسی حرف می‌زنم و از همه شما معذرت می‌خواهم. من وفات حضرت خدیجه (س) را تسلیت می‌گویم و‌ فقط چند دقیقه ای وقت شما را می‌گیرم. اگر به زندگی حضرت خدیجه (س) نگاه کنیم الگوهایی بسیاری چون نقششان در حمایت از پیامبر اکرم(ص) خواهیم دید. همچنین نقش حضرت خدیجه (س) در همسرداری و تربیت فرزندان بسیار پررنگ است.

وی ادامه داد: در واقع هیچ اختلافی بین سنی و شیعه در نقش حضرت خدیجه (س) وجود ندارد و هیچ گروه و فرقه‌ای منکر ایشان نمی‌شود. تا امروز هر وقت که توانستیم از سختی‌ها رد شویم از جایگاه حضرت خدیجه (س)  و حضرت فاطمه (ع) و حضرت زینب (س) است.

دختر شیخ زکزاکی با بیان خاطره‌ای از مادر خود گفت: مادرم همیشه همراه پدر بود و هر جا که پدر می‌رفتند مادرم هم با او بود. یکبار پرسیدم چرا همیشه با پدر هستید، گفت: «می‌ترسم پدرتان به شهادت برسند و من خانه باشم.» حقیقت هم همین شد و وقتی پدر را ترور کردند خودش را به پدر رساند و همان شد که خودش تا آن روز گفته بود.

قرائت بیانیه نخستین همایش بین‌المللی «مادر امت» توسط مادر شهید محمدحسین حدادیان پایان‌بخش این مراسم بود. در این بیانیه هفت بندی آمده است:

«۱-محاصره و تحریم اقتصادی که از سوی استکبار جهانی علیه ملت ایران انجام شده، با اراده و همراهی بانوان شکسته شده و تبعات خطای محاسباتی دشمنان را به خودشان بر می‌گردانیم. 
۲-ما بانوان انقلابی در لبیک به مقتدایمان نهضت رونق تولید ملی را با مصرف کالا‌های ایرانی تحقق می‌بخشیم و با فراگیری و آموزش مهارت‌ها، این فرهنگ را به فرزندانمان می‌آموزیم و رونق تولید را با گام‌های استوار خود محقق می‌سازیم. 
۳-ما بانوان مبارز و انقلابی همچون آن بانوی وفادار تا پای جان در حمایت از، ولی و مقتدایمان می‌کوشیم و تحت هیچ شرایطی از آرمان‌ها و اهداف ایشان دست بر نمی‌داریم و در این راه از ایثار و گذشت دریغ نخواهیم کرد. 
۴-ما بانوان مسلمان با تاسی از مقام شاخص حضرت خدیجه (س) و به پاس مجاهدت‌های بی‌بدیل مادر امت، پاسدار فضای ارزشی جامعه، عفت و حیا و جایگاه مقدس خانواده هستیم و مرزی در حوزه مقاومت نمی‌شناسیم و رهبر گران‌قدر انقلاب را در تحقق اهداف گام دوم انقلاب یاری رسانده و با روش‌ها و آموزه‌های قرآنی، نسلی مؤمن و انقلابی و آماده ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم تربیت می‌کنیم.
۵-ما زنان مسلمان با درایت و قناعت، تحریم دشمنان را با بن‌بست و شکست روبه‌رو می‌کنیم تا ضمن تقویت فرهنگ خودکفایی، استقلال و عزت این مرز و بوم مستحکم و پابرجا بماند. 
۶-نهضت جهانی استکبارستیزی که امروز با پرچم‌داری ایران اسلامی در سراسر جهان شکل گرفته، ناشی از دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی ملت بزرگ ایران است. ما شرکت‌کنندگان در این همایش، در پیروی از فرامین، ولی امرمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رسالت آگاهی مستمر در برابر دشمن را از یاد نبرده و آن را به عنوان یک مطالبه از دولت، مجلس و همه نهاد‌های فرهنگی، لشکری و کشوری به ویژه نیروی انتظامی دنبال می‌کنیم.
۷-در خاتمه، ما شرکت‌کنندگان در این همایش در مسیر تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، دست یاری و همراهی زنان جامعه و بانوان شریف و عفیف و پاکدامن جهان را در راه اعتلای حق و حقیقت می‌فشاریم و هوشمندانه در راه اعتلای حق گام بر می‌داریم و با توکل و استعانت پروردگار متعال و با پویش مردمی، هر سال بزرگداشت مادر امت مسلمان را هر چه باشکوه‌تر برگزار می‌کنیم.
دهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۰ هجری قمری»

در برپایی این همایش که در قالب ویژه‌برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت ماه رمضان با عنوان «شهر خدا، شهر همدلی» برگزار شد، نهاد‌های گوناگونی مانند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین، سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص)، هیئت رزمندگان اسلام و... مشارکت داشتند. همچنین این همایش همزمان در ۶ استان کشور (خراسان رضوی، خراسان شمالی، یزد، زنجان، کرمان و چهارمحال و بختیاری) برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.