آیت‌الله رئیسی: 

بسیاری از بدی‌ها در وجود انسان از خودخواهی و منیت او ریشه می‌گیرد

کد خبر: 92374
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه منشاء بسیاری از بدی‌های وجود انسان ناشی از خودخواهی و منیت او است، گفت: روز قیامت درباره جوانی، عمر و مال انسان سوال می‌شود انسان مومن این سه را آلوده به حرام و تجاوز نمی کند.  
وارث

آیت الله «ابراهیم رئیسی» سحرگاه چهارشنبه، ۸ خرداد به مناسبت ماه مبارک رمضان و لیالی شب قدر طی مراسمی که در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه همه عالم به خداوند متعال تعلق دارد در شب‌های قدر به عنوان بهترین میزبان از بندگان خود پذیرایی می‌کند.

 

وی با بیان اینکه حقیقت بندگی انسان در مقام ربانی است که می‌تواند در ماه مبارک رمضان به آن دست یابد، ابراز کرد: در این مقام انسان چیزی جز خدا را نمی‌بیند و به چیزی جز خداوند فکر نمی‌کند در این صورت به سعادت حقیقی دست یافته از خودخواهی، تکبر، خودبزرگ‌بینی و خوی استکباری دور می‌شود. منشاء بسیاری از بدی‌های وجود انسان ناشی از خودخواهی و منیت او است.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه پیامبران و قرآن مجید مسیر تضمینی سعادت و خوشبختی را به انسان‌ها نشان دادند، تصریح کرد: قرآن و ائمه معصومین(ع) دو سرمایه و یادگار باارزش پیامبر اسلام(ص) هستند، مومنان حقیقی در شب قدر به این دو سرمایه ارزشمند توجه و توسل دارند.

 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه درک حقیقت شب قدر با معرفت نسبت به حضرت زهرا(س) ممکن است، گفت:‌ شب قدر زمان توبه و طلب استغفار از درگاه الهی است در این شب نباید از رحمت الهی ناامید شد زیرا خداوند رحمت خود را شامل حال همه بندگان قرار داده است اگر از آن استفاده کنند.

 

وی افزود: کسانی که اسیر نفس شدند در این شب می‌توانند با توبه و استغفار خود را از اسارت رهایی بخشند.

 

آیت الله رئیسی با استناد به دعایی از امام زین‌العابدین(ع)، بیان کرد:‌ روز قیامت درباره جوانی، عمر و مال انسان سوال می‌شود انسان مومن این سه را آلوده به حرام و تجاوز نمی کند چراکه می‌داند باید در قبال آنها پاسخگو باشد.

 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه عالم محضر خداوند است و مومنان فقط مقابل ایشان به گناه خود اعتراف کرده و طلب توبه می‌کنند، گفت:‌ هر کس به حقیقت از گناهان خود پشیمان شده و تصمیم به ترک و جبران آنها داشته باشد و در شب‌های قدر طلب توبه و استغفار کند، خداوند او را خواهد بخشید.

 

وی با بیان اینکه در شب‌های قدر باید ظرفیت وجودی انسان گسترش بیابد، تاکید کرد: افزایش ظرفیت وجودی انسان سبب می‌شود که زیبایی، ثروت، قدرت و شهرت او را از بندگی خداوند دور نکند. اما شخص بی‌ظرفیت با کوچکترین شکست یا کمبود احساس یاس و ناامیدی پیدا می‌کند.

 

آیت الله رئیسی تاکید کرد:‌ امروز مقاومت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران مقابل تهدیدات و هجمه‌های دشمن نشان از ظرفیت بالای ملت دارد که با تکیه به قدرت خداوند همه قدرت‌های پوشالی غرب را تار عنکبوتی محسوب می‌کنند.

 

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه انسان‌های باظرفیت از فراز و نشیب زندگی به خوبی عبور می‌کنند، گفت:‌ ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر بهترین فرصت کسب این ظرفیت است که انسان بتواند مقابل شیاطین درونی و بیرونی مقاومت و ایستادگی کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ صاحب شب قدر امام عصر(عج) است برای اینکه بهترین مقدرات را داشته باشید به ایشان توسل کرده و برای ظهور و سلامتی حضرت(عج) دعا کنید.

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.