پیشرفت ۴۰ درصدی صحن حضرت زینب(س)

کد خبر: 92596
افضلی با بیان اینکه صحن حضرت زینب(س) در طرح توسعه عتبه حسینی ۴۰ درصد پیشرفت داشته است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی در سال ۹۸ بسیاری از زائران امکان حضور و استفاده از این صحن را می‌یابند.
وارث

«یوسف افضلی»  با اعلام پیشرفت 40 درصدی صحن عقیله بنی هاشم(س)، اظهار کرد: این صحن در راستای توسعه حرم مطهر حسینی(ع) احداث می شود و تا کنون با کمک های مردمی 40 درصد کار آن پیش رفته است.

 

معاون هماهنگی و مشاركت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده در ایام پیاده روی اربعین حسینی در سال 98 بسیاری از زائران امکان حضور و استفاده از این صحن را می یابند.

 

وی اعلام کرد: پیش بینی می شود صحن حضرت زینب سلام الله علیها تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.

 

افضلی درباره میزان مشارکت های مردمی در توسعه این صحن، بیان کرد: کار توسعه این صحن با کمک های مردمی پیش می رود و علی رغم مشکلات اقتصادی میزان مشارکت های مردمی در سال 97 در مقایسه با سال 96، افزایش داشته است.

 

معاون هماهنگی و مشاركت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات درباره دیگر دستاوردهای مشارک های مردمی، تاکید کرد: کار ساخت صحن حضرت زهرا(س) رو به پایان است و به بهره برداری می رسد.

 

وی اعلام کرد: در کاظمین نیز دو شبستان تکمیل شده و امید است برای سامرا طرح توسعه را ادامه بدهیم. در این باره تفاهم هایی با عراق برای تملک زمین صورت گرفته است.

 

گفتنی است، صحن حضرت زینب(س) در حد فاصل خیمه‌گاه حسینی، تل زینبیه، قتلگاه و باب القبله قرار دارد که دقیقا نقطه اصلی کارزار کربلا و شهادت یاران امام حسین(ع) است.

 

این ویژگی خاص مکانی، فرصتی تکرار نشدنی برای تمامی دوستداران اهل بیت علیهم السلام است که نذورات و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در متبرک‌ترین خاک دنیا، صرفه ساخت حرم و تعظیم شعائر الهی کنند.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.