مناجات شبانه در «ماه شوال» فراموش نشود

کد خبر: 92615
 کارشناس علوم قرآنی گفت: یکی از مهمترین دستاورد‌های انفاق در ماه شوال، نزدیکی هر چه بیشتر جامعه به دین است، یعنی وقتی مردم به موضوع انفاق اهمیت بیشتری می‌دهند این را اثبات می‌کند که سایه دین همچنان بر سر جامعه است، از این بابت موضوع کمک به نیازمندان از اهمیت و ارزش بسیار بالایی در دین مبین اسلام و به ویژه در ماه شوال برخوردار است.
وارث

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علم‌الهدی کارشناس علوم قرآنی  پیرامون اهمیت بجا آوردن اعمال ویژه ماه شوال گفت: با عنایت به اینکه ماه مبارک رمضان ماه تمرین خودسازی، دعا، نیایش مناجات و استغفار است و مردم پس از یک ماه عبودیت اکنون وارد صحنه‌های مختلف زندگی می‌شوند به طبع بسیار مهم است بررسی کنیم که آثار این ماه چگونه در رفتار و کردار ما متجلی شده است.

«انفاق» یعنی سایه دین همچنان بر سر مردم است/مناجات شبانه در «ماه شوال» فراموش نشود
این کارشناس علوم قرآنی افزود: در حقیقت ما باید دریافت‌های خود را از ماه مبارک رمضان در «ماه شوال» بروز و ظهور دهیم، به همین جهت عمق توجه ما نسبت به معارف، قرآن و دعا تضمین کننده ارتباط ما با پروردگار عالم است، لذا آن چیزی که بر ما واجب است که به طور حتم انجام دهیم این است که باید دقت داشته باشیم از همان حین ماه مبارک رمضان رابطه خود را با پروردگار عالم، قرآن و مناجات‌های نیمه شب همچنان در ماه شوال حفظ کرده و ادامه دهیم، همچنین کمک به مستضعفان و محرومین را فراموش نکنیم، این‌ها نکاتی است که باید بسیار به آن‌ها در ماه شوال توجه شود.

علم‌الهدی در همین راستا ادامه داد: «ماه شوال» نیز همچون دیگر ماه‌های سال مستحبات خاص خود را دارد به همین جهت همان برنامه‌ای که در ماه مبارک رمضان برای دعا و ارتباط با خداوند برای خود تنظیم کرده بودیم را باید در ماه شوال نیز جلو ببریم که ان‌شاء‌الله بتوانیم یک حرکت روزافزون و رو به جلو داشته باشیم.

وی در خصوص اهمیت مناجات در «ماه شوال» بیان کرد: یکی از نکات مهمی که در این ماه می‌توان به آن اشاره کرد ادامه قرائت ادعیه‌ای است که در طول سال بدون هیچ مناسبتی می‌خوانیم، خواندن نافله‌های شب و مناجات نیمه‌شب‌ها در این ماه بسیار اهمیت دارد و در کنار این موضوع یکی از مهمترین اعمالی که می‌توان در ماه شوال انجام داد موضوع «استغفار» است. چراکه استغفار باعث گشایش دل و توجه پیدا کردن هر چه بیشتر انسان به خداوند می‌شود.

«انفاق» یعنی سایه دین همچنان بر سر مردم است/مناجات شبانه در «ماه شوال» فراموش نشود
این کارشناس علوم قرآنی پیرامون انفاق در جامعه خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دستاورد‌های انفاق در ماه شوال، نزدیکی هر چه بیشتر جامعه به دین است، یعنی وقتی مردم به موضوع انفاق اهمیت بیشتری می‌دهند این را اثبات می‌کند که سایه دین همچنان بر سر جامعه است، از این بابت موضوع کمک به نیازمندان از اهمیت و ارزش بسیار بالایی در دین مبین اسلام و به ویژه در ماه شوال برخوردار است.

منبع: میزان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.