معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات اعلام کرد 

افزایش سه برابری تغذیه زائران اربعین ۹۸/رشد ۱۰ تا ۲۰ درصدی موکب‌ها

کد خبر: 92950
افضلی با اعلام افزایش یک و نیم برابری اسکان و سه برابری تغذیه زائران اربعین در سال ۹۸، گفت: در پی این مهم امکان اسکان یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و تغذیه سه میلیون و ۳۰۰ هزار زائر فراهم می‌شود. همچنین امکان افزایش ۲۰ درصدی موکب‌ها نیز وجود دارد.
وارث

«یوسف افضلی»با اشاره به مصوبات کمیته مشارکت های مردمی و اسکان و تغذیه ستاد اربعین، اظهار کرد: در این کمیته زمان بندی و دستورالعمل های اجرایی مصوب و مقرر شد در بحث اسکان زائران اربعین حسینی در موکب ها، افزایش یک و نیم برابری را در سال 98 شاهد باشیم که دی پی آن، امکان اسکان یک میلیون و 800 هزار زائر اربعین فراهم می شود.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات ادامه داد: در بخش تغذیه هم افزایش سه برابری به به تصویب رسید که در پی آن شرایط تغذیه سه میلیون و 300 هزار زائر فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه این افزایش به استان ها اعلام می شود تا در موکب ها اعمال شود، گفت: تقویم زمانی برای برپایی موکب های اربعین حسینی از 10 تا 26 صفر است که هم در داخل ایران و هم در عراق به ازئارن اربعین خدمت رسانی می کنند البته بیشترین اسکان و تغذیه زائران در عراق انجام می شود.

افضلی با بیان اینکه ثبت تقاضای برپایی موکب ها در سامانه موکب‌داران تا شهریور ادامه دارد، ابراز کرد: تا کنون علاوه بر درخواست های جدید، 69 درصد از موکب های سال گذشته نیز اطلاعات خود را در این سامانه ثبت و نسبت به دریافت پروانه ثبت اقدام کرده اند.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات خاطرنشان کرد: سال گذشته دو هزار و هشت موکب در ایام پیاده روی اربعین به زائران خدمت رسانی کردند که با توجه به آمارهای ثبتی تا کنون، انتظار می رود برای اربعین امسال این مقدار بین 10 تا 20 درصد افزایش بیابد.

گفتنی است، ورود به سامانه صدور شناسنامه برای موکب های اربعین تا شهریور ماه ادامه دارد، و متقاضیان چه در بخش موکب های جدید و چه موکب هایی که در سال های قبل هم در پیاده روی اربعین حضور داشته اند، می توانند تقاضای خود را ثبت کنند.

پروانه فعالیت موکب های اربعین به صورت سالانه تمدید می شود و موکب های شناسنامه دار از هزینه های گمرک معاف هستند.

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.