کتاب «روایت رهبری» رونمایی شد

کد خبر: 93046
«روایت رهبری» اثر سید یاسر جبرائیلی معرفی و رونمایی شد.
وارث

آئین رونمایی کتاب روایت رهبری با حضور حجت الاسلام محسن قمی معاون ارتباطات و بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ایمان عطارزاده هماهنگی و رئیس حوزه ریاست موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی و با حضور فعالان فرهنگی و رسانه‌ای صبح دیروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

کتاب «روایت رهبری» به قلم یاسر جبرائیلی در سه فصل و 620 صفحه، با روایت جامع و دست اولی است از «رسمیت و قانونیت یافتن رهبری حضرت امام خمینی رحمه‌الله با مصوبه مجلس خبرگان قانون اساسی»، «تعیین آیت‌الله منتظری به رهبری آینده توسط مجلس خبرگان رهبری و سپس عزل وی» و در نهایت، «تعیین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توسط مجلس خبرگان به رهبری انقلاب اسلامی» توسط انتشارات انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شده است.

از ویژگی‌های «روایت رهبری» می‌توان به استفاده از برخی خاطرات منتشرنشده سیاسی و مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تناسب موضوعات مطرح شده در کتاب اشاره کرد.

ایمان عطار زاده  معاون هماهنگی موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه کتاب روایت رهبری از مجموعه محصولات پژوهشی این موسسه است گفت: کتاب روایت رهبری اثری مفید برای فعالان حوزه تاریخ معاصر  و پژوهشگران این عرصه است.

وی افزود: بخش های از مذاکرات و روایت هایی از جلسه مجلس خبرگان درسال 6٨  برای نخستین بار  در این کتاب منتشر شده است که امیدواریم با معرفی بهتر این اثر در اختیار علاقه مندان قرار بگیرد.

یاسر جبرائیلی نویسنده این کتاب در بیان معرفی این کتاب گفت: به نظرم روایت رهبری پاسخ به دوسوال است اول اینکه رهبر در نام جمهوری اسلامی چه کسی باشد و چه کسی نباشد و اینکه رهبر چگونه باید انتخاب شود و چگونه نباید انتخاب شود. سعی کردم پاسخ های صحیحی به این سوالات بدهم تا خواننده را به خوبی اغنا کند.

نویسنده کتاب روایت رهبری در این مراسم گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی وظایف رهبری در ساختار  جدید جمهوری اسلامی تعریفی نداشت و ما در فصل اول این کتاب سعی کردیم فلسفه ولایت فقیه  را ترسیم کنیم و مسائل منتهی به تصمیم مجلس خبرگان قانون اساسی روایت کردیم.

جبرائیلی اصافه کرد: حضرت امام (ره) از زمان پیروزی انقلاب تا شهریور ٥٨ که اصل ولایت فقیه تصویب شد درباره ولایت فقیه حرفی نمی‌زنند، اما جریان لیبرال با تمام توان ابتدا مقابل جمهوری اسلامی می‌ایستد و پس از اینکه ساختار نظام تعیین شد سعی می‌کند محتوای نظام را سکولار بخواند. تمام این موارد برای مخاطب نسل سوم انقلاب در کتاب آمده است.

جبرائیلی گفت: در فصل دوم موضوع رهبری آیت الله منتظری بررسی شده است و برای اولین بار تلاشهای رهبر انقلاب  برای عدم عزل آیت الله منتظری  از زبان ایشان نقل شده است.

این پژوهشگر افزود: در فصل سوم به انتخاب رهبری آیت الله خامنه ای پرداخته شده است و به این سوال که چرا حضرت امام آیت الله خامنه ای را گزینه مناسب رهبری می دانستند پاسخ داده شده است.

جبرائیلی ادامه داد: بنده در نگارش این کتاب به شخصیت چند بعدی و چند وجهی رهبر انقلاب پی بردم. ایشان در دهه 60 در بیش از 200 خطبه نماز جمعه به تئوری پردازی انقلاب می پردازند. ما در این کتاب سعی کردیم خواننده را با این دیدگاه ها آشنا کنیم.

منبع:تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.