آیت‌الله قائم‌مقامی: 

حرم مطهر امام‌رضا(ع) تجلی بهشت روی زمین است

کد خبر: 93173
یک استاد حوزه‌علمیه خداوند حقایق دین را در قبور مطهر اهل بیت علیهم‌السلام متجلی ساخته و بهشت را در این عالم از طریق مضجع شریف آنان به مردم نشان می‌دهد، گفت: حرم مطهر امام‌رضا(ع) تجلی بهشت است و انسان در آستان قدس رضوی، حضور خدا را حس می‌کند.
وارث

آیت الله «سید محمد قائم مقامی» همزمان با شب میلاد با سعادت هشتمین خورشید تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) در مسجدجامع غدیر خم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام رضا(ع) مانند سایر ائمه اطهار(ع) از خود سه میراث برای شیعیان به ارث باقی گذاشتند.

استاد حوزه علمیه قبور اهل بیت(ع) را یکی از میراث های گران بهاء از سوی آن بزرگان برشمرد و ادامه داد: خداوند حقایق دین را در قبور مطهر اهل بیت علیهم السلام متجلی ساخته و بهشت را در این عالم از طریق مضجع شریف آنان به مردم نشان می دهد.

آیت الله قائم مقامی درخصوص میراث دوم بیان کرد: احادیث و روایاتی که از ائمه اطهار علیهم السلام به دست بشر رسیده سراسر شامل خداشناسی، انسان شناسی، سلوک و تزکیه نفس می شود که می توان گفت بیانات آن بزرگان اقیانوسی از عقاید و معارف الهی است.

وی سومین میراث را علمای تربیت شده و رشد یافته دستگاه اهل بیت علیهم السلام برشمرد و گفت: مکتب علما و فقهای موفق میراث گرانسنگ ائمه اطهار علیهم السلام به شمار می رود.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام رضا(ع)، ابراز کرد: حضرت(ع) درباره ویژگی های جایگاه امامت نکات مهمی را می فرمایند که بسیار قابل توجه است چنان که بیان می کنند جایگاه امامت در اصل مانند مقام پیامبران اولوالعزم است.

آیت الله قائم مقامی ادامه داد: مقام امامت مقامی است که از سوی خداوند انتخاب می شود و انسان در آن هیچ دخالتی ندارد؛ البته افراد بسیاری انتخاب جایگاه امامت را از جانب خداوند نمی دانند آنان همان هایی هستند که گفتند قرآن کریم ابیات و اشعاری بیش نیست.

وی کعبه و اماکن مقدسه را از ارکان دین معرفی و تاکید کرد: کعبه به موازات عرش الهی در عالم تجلی کرده و انسان هیچ نقشی در انتخاب آن نداشته مگر تعمیر و حفاظت از آن؛ بنابراین این اماکن مقدسه جنبه تنزیلی دارند.

استاد حوزه علمیه عترت را نیز از ارکان دین دانست و گفت: امام معصوم متولی، مفسر و‌ مبین دین است از این رو، مقام امامت آسمانی است؛ اشتباه کردند کسانی که بر این باور بودند می توانند امام را خودشان نصب کنند در حالی که امام نصب شده الهی است

آیت الله قائم مقامی در پایان خاطرنشان کرد: حرم مطهر امام رضا علیه السلام تجلی بهشت است و انسان در آستان مقدس رضوی، حضور خدا را حس می کند؛ انسان وظیفه دارد مقبره امامان معصوم را تکریم و تعظیم کند برای همین مضجع شریف امام رضا(ع) بهشت روی زمین است.

منب:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.