تشریح ویژه برنامه‌های شهادت امام جواد (ع) در حرم رضوی

کد خبر: 93691
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری ویژه برنامه‌های شهادت حضرت جوادالائمه (ع) در حرم مطهر رضوی خبر داد.

 حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد با اشاره به اینکه در ایام شهادت حضرت جواد تشریح ویژه برنامه‌های شهادت امام جواد (ع) در حرم رضویالائمه (ع) به صورت شبانه روزی در حرم مطهر رضوی مراسم معارفی و عزاداری برگزار می‌شود، گفت: ویژه برنامه شب، روز و شام شهادت امام جواد (ع) برای عموم زائرانی که برای تسلیت شهادت آن حضرت به محضر پدر بزرگوارشان حضرت رضا (ع) مشرف می‌شوند، از سوی معاونت‎ تبلیغات اسلامی آستان مقدس رضوی تدارک دیده شده است.
وی افزود: ویژه برنامه شب شهادت آن حضرت بعد از نماز مغرب و عشاء پنجشنبه ۱۰ مرداد در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود و حجت الاسلام حسین انصاریان به ایراد سخنرانی و مداحان اهل‌بیت (ع) به مرثیه‌سرایی شهادت نهمین امام شیعیان می‌پردازند.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در روز شهادت امام جواد (ع) نیز مراسم اقامه دسته عزاداری ویژه خادمان و خدمتیاران را خواهیم داشت که از ساعت ۶:۴۵ در مقابل باب الکاظم آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه مراسم غروب شهادت امام جواد (ع) با حضور هیئت‎های مذهبی در صحن انقلاب برگزار می‌شود، گفت: برنامه شام شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت نیز پس از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان در صحن جامع رضوی به همراه مدیحه سرایی، روضه خوانی و سینه زنی تدارک دیده شده است.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی مدیحه و مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ شهادت ابن‌الرضا (ع) و برپایی جلسات سخنرانی با موضوع بررسی ابعاد مختلف شخصیت امام جواد (ع) در اماکن متبرکه را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت شهادت آن حضرت در مسجد گوهرشاد، رواق دارلحجه، درالهدایه و رواق حضرت زهرا (س) بیان کرد.

منبع:استان نیوز
 


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.