آیت‌الله جاودان بیان کرد 

وقتی بهشت مشتاق انسان می‌شود/جنس شادی‌های اهل بهشت

کد خبر: 94022
یک استاد حوزه علمیه گفت: وقتی همه اعضای وجودی انسان پاک از گناه باشد، شایسته دریافت سلام الهی می‌شود، آنگاه بهشت مشتاق چنین انسان‌هایی می‌شود در حالی که آنها توجهی به بهشت ندارند.
وارث

آیت‌الله «محمدعلی جاودان» در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، با اشاره به آیه ۷۰  سوره مبارکه زخرف، گفت:‌ در قیامت به کسانی که ایمان داشتند و عمل صالح انجام دادند گفته می‌شود وارد بهشت شوید.

 

این استاد حوزه علمیه  افزود: همه موجودات و انسان ها از نعمات الهی همچون خوردن، آشامیدن، خوابیدن یا تولید مثل بهره می‌برند اما نوع دیگری از حیات و زندگی وجود دارد که فقط انسان می‌تواند با همت، سعی و تلاش آن را کسب کند و آن حیات انسانی همراه با شادمانی همیشگی است.

 

آیت‌الله جاودان بیان کرد: حیات انسانی همراه با شادمانی چیزی است که انسان آن را با خود به قبر و قیامت و بهشت می‌برد.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به آیاتی دیگر از قرآن کریم، تصریح کرد: آنچه شما از اعمال صالح انجام می‌دهید تنها دارائی شما در آخرت است سرمایه‌هایی که در دنیا جمع کردید هنگام مرگ همه را رها کرده و می‌روید. آنجا شاه و گدا تفاوتی ندارند.

 

وی با بیان اینکه اصحاب بهشت در آخرت تنها یک مشغولیت دارند و آن شادمانی، خوشی و خرمی است که تمام شدنی یا نابود شدنی نیست، ابراز کرد: شادمانی‌های بهشتیان از نوع شادمانی دنیا نیست که انسان را خسته کرده یا شخص را بی‌حوصله کند.

 

آیت‌الله جاودان ادامه داد: از شادمانی‌های بهشت بزرگتر و بهتر، سلامی است که خداوند نسبت به بهشتیان دارد و این برای کسانی است که از هر نوع رذایل اخلاقی همچون بخل، تکبر، دروغ و ... پاک شده باشند.

 

وی تاکید کرد: گاهی وجود انسان با یک دروغ یا حتی یک نگاه مقداری یا کامل نجس و ناپاک می‌شود، در این حالت انسان باید خود برای پاکی خود تلاش کند در غیر صورت با آتش جهنم پاک خواهد شد.

 

وی با اشاره به فرمایشی از مرحوم آیت‌الله حق‌شناس، اظهار کرد: هر کس به زیارت امام رضا(ع) برود او را تصفیه می‌کنند، جوانان تلاش کنند که چشم، گوش، زبان، دست و پای آنها به نجاسات گناه آلوده نشود.

 

آیت‌آلله جاودان اضافه کرد: وقتی همه اعضای وجودی انسان پاک از گناه باشد شایسته دریافت سلام الهی می‌شود، چنان که هر زمان جبرئیل بر پیامبر(ص) نازل می‌شدند از طرف خداوند برای حضرت خدیجه(س) سلام می‌آوردند.

 

این استاد حوزه علمیه در پایان با بیان اینکه برخی چنان پاک و سالم بودند که بهشت مشتاق آنها بود در حالی که آنها چندان به بهشت توجه نداشتند، خاطرنشان کرد: امیرمومنان امام علی(ع)، سلمان و ابوذر از جمله کسانی هستند که بهشت مشتاق آنها است زیرا سرمایه آنها پاکی بود، این پاکی برای ما هم دست‌یافتنی است.  

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.