مسجد مقدس جمکران برای اسکان زائران غیر ایرانی اربعین حسینی در نظر گرفته شد

کد خبر: 94113
سومین جلسه ستاد اربعین حسینی استان قم تشکیل و در آن مسجد مقدس جمکران به‌عنوان مکان اسکان و تمرکز زائران غیر ایرانی اربعین در نظر گرفته شد.
وارث

سومین جلسه ستاد اربعین پیش از ظهر امروز به ریاست یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه معاون پشتیبانی فرمانداری قم میزبانی شایسته زائران اربعین حسینی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: استان قم در مسیر زائران اربعین قرار دارد ازاین‌رو لازم و ضروری است این استان به نحو احسن از زائران اباعبدالله الحسین(ع) میزبانی کنند.

مقدم تجمیع زوار پاکستانی در پارکسوار شمالی را مورد تأکید قرار داد و گفت: انجام این کار درگذشته انجام نشد اما برای اربعین امسال باید تجمیع زائران پاکستانی در این پایانه مورد تأکید قرار گیرد.

وی بیان کرد: جمع‌بندی کمیته اجرایی این بود که محل اسکان زائران غیر ایرانی مسجد مقدس جمکران باشد، البته در سال گذشته هم به‌صورت بخشی حدود 4 الی 5 هزار زائر غیر ایرانی در این مکان مقدس اسکان داشتند.

معاون پشتیبانی فرمانداری قم ادامه داد: در سال جاری مصلی قدس برای اسکان زائران اربعین حسینی در برنامه قرار ندارد مگر اینکه ضرورت ایجاد کند و تمرکز زائران غیر ایرانی در مسجد جمکران خواهد بود.

در ادامه جلسه گلی کانی کارشناس مسئول امور زائرین غیر ایرانی با تأکید بر ضرورت ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح گفت: تأمین بیمه حوادث مسئله مهمی بوده و این مسئله ایجاب می‌کند تا افراد در سمانه سماح ثبت‌نام داشته باشند.

سپس مدیرکل مدیریت بحران استان قم با اشاره به در نظر گرفتن جمکران برای اسکان زائران اربعین حسینی اظهار داشت: مسئولان مربوطه جمکران را در اولویت کار قرار داده‌اند چراکه زیرساخت‌های لازم را دارد.

محسن اوروجی مطرح کرد: بهتر است همه زائران داخلی در داخل شهر اسکان یابند اما به دلایل مختلف پیشنهاد می‌دهیم موکب خوبی در ورودی و بیرون شهر داشته باشیم و زائران را در این موکب اسکان دهیم تا کسانی که قصد ماندن در قم را دارند به داخل شهر آمده و در هتل‌ها و مهمان‌سراها اسکان یابند.

وی خاطرنشان کرد: مسجد مقدس جمکران با تمام توان آماده خدمات‌رسانی امدادی و درمانی به زائران اربعین حسینی است.

در پایان جلسه حجت‌الاسلام احمدی معاون اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار داشت: کل موکب‌هایی که در سامرا مستقر هستند 18 موکب است، موکب قم هم امسال در سامرا مستقر می‌شود اما باید در صورت امکان این موکب‌ها افزایش یابد.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.