سوگواری حسینی بدون درک غدیر پرمحتوا نخواهد بود

کد خبر: 94147
حجت‌‌الاسلام قهرمانی گفت: اگر پیام غدیر و ولایت و امامت به‌درستی درک نشود سوگواری حسینی نیز محتوای پرمغزی نخواهد داشت، چراکه غدیر، نقطه عطف در مسیر نورانی ولایت و امامت است.
وارث

پیام غدیر منحصر به یک زمان یا یک دوره تاریخی یا یک دسته از افراد نیست، اظهار کرد: پیام غدیر برای جهانیان در طول تاریخ و تا روز قیامت است و حضرت مهدی (عج) محتوای ارزشمند این پیام را برای جهانیان بازگو خواهند کرد.

امام جماعت مسجد چهارده معصوم (ع)(1) یادآور شد: روز عید غدیر را «یوم العهد المعهود» و «یوم المیعاد الماخوذ» نامیده اند این یعنی پیام آن، کاملا جهانی است بنابراین کلیه دستگاه های فرهنگی مذهبی کشور و مبلغان شیعی باید به دنبال آشنایی مردم نه فقط ایران بلکه همه جهان و پیروان ادیان و مذاهب مختلف با مفهوم ولایت و امامت باشند.

وی افزود: پیوند زدن غدیر با مهدویت موجب همراهی بیشتر مردم با مفهوم ولایت و امامت می شود زیرا از یک سو، واقعه غدیر را تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی قبول دارند و از سوی دیگر تمام جهانیان منتظر ظهور منجی آخرالزمان(عج) هستند.

قهرمانی اضافه کرد: همانطور که پذیرش جانشینی حضرت علی (ع) و یازده امام دیگر نیازمند ایمانی راسخ است به همان اندازه باور به امام زمان (عج) نیز چنین ایمانی را می طلبد و هر جامعه ای که بتواند میان دو مفهوم عظیم غدیر و انتظار پیوند وثیقی ایجاد کند، حتما سربلند خواهد بود.

وی در ادامه گفت: همه کسانی که از ۴۰ روز پیش از آغاز محرم و سوگواری حسینی، چله نشینی می کنند و با اجرای برنامه های مختلف از مسلمیه گرفته تا طشت گذاری، خود و دیگران را متوجه نزدیک شدن به ماه عزادای برای حضرت سیدالشهدا (ع) می کنند باید آگاه باشند که اگر پیام غدیر و ولایت و امامت به درستی درک نشود سوگواری حسینی نیز دارای محتوای پرمغزی نخواهد بود. بنابراین همه شیفتگان حضرت اباعبدالله (ع) باید برای بزرگداشت دهه ولایت و امامت و فراگیر شدن پیام عید غدیر، تمام تلاش و همت خود را به کار گیرند.

امام جماعت مسجد چهارده معصوم (ع) در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که با شروع محرم تمام مردم متوجه سوگواری در شهادت جانسوز حضرت امام حسین (ع) می شوند باید کاری کرد که با شروع دهه ولایت و امامت همه متوجه برگزاری جشن های این مناسبت باشند. البته طی سال های اخیر گام های بلندی در این زمینه برداشته شده است ولی هنوز تا رسیدن به مرحله ای که درباره جشن ولادت امام زمان (عج) (نیمه شعبان) در کشور شاهد هستیم، فاصله داریم.

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.