صلوات بر حضرت «محمد(ص)» بهترین ذکر در روز‌های جمعه/از ثواب خواندن نماز «صاحب الزمان(عج)» غافل نشویم

کد خبر: 94150
 کارشناس علوم قرآنی گفت: نماز «امام زمان (ع)» و ذکر صلوات بر محمد و آل محمد بهترین و بزرگ‌ترین عباداتی است که به آن می‌توان اشاره کرد، صلوات بر محمد و آل محمد به تعداد ۱۰۰۰ مرتبه از پنج‌شنبه بعد از ظهر تا غروب جمعه از ثواب بسیاری برخوردار است.
وارث

صالح باغ‌شیرین کارشناس علوم قرآنی جمعه را یکی از اعیاد مسلمان دانست و گفت: روایات فراوانی در خصوص روز‌های جمعه بیان‌شده است، زیرا این روز به‌عنوان روز عید مسلمانان شناخته می‌شود روزی که در آن مومنین مأمورند تا بهترین عبادات را انجام دهند.

وی در همین راستا ادامه داد: اهمیت این روز به‌ قدری است که در روایات آمده «امام صادق(ع)» تأکید داشته‌اند که بهتر است این روز بر مؤمنی نگذرد مگر اینکه اعمال این روز را انجام داده باشد.

باغ شیرین اظهار کرد: از جمله اعمالی که در روز جمعه وارد شده و از اهمیت بسیاری برخوردار است انتظار ظهور است و توقع می‌رود در این روز ظهور اتفاق بی‌افتد. همان‌گونه که در بحار الأنوار جلد جلد ۹۹ و صفحه ۲۱۵ آمده است: «هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُکَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُکَ، وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْکَ، وَ قَتْلُ الْکَافِرِینَ بِسَیْفِکَ، وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُکَ وَ جَارُکَ، وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ کَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْکِرَامِ، وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ، فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِکَ الطَّاهِرِینَ، امروز روز جمعه و روز توست، روزی که ظهورت و گشایش کار اهل ایمان به دستت در آن روز و کشتن کافران به سلاحت امید می‌رود، و من‌ای آقای من در این روز میهمان و پناهنده به توأم، و تو‌ای مولای من بزرگواری از فرزندان بزرگواران، و از سوی خدا به پذیرایی و پناه دهی مأموری، پس مرا پذیرا باش و پناه ده، درود‌های خدا بر تو و خاندان پاکیزه‌ات».

وی ابراز کرد: نکته مهم‌تر اینکه روز‌های جمعه ما میهمان «حضرت مهدی (ع)» هستیم و قطعاً صاحب‌خانه که ایشان هستند به‌ عنوان بهترین صاحب‌خانه نیز معرفی‌شده و بهترین پذیرایی را از میهمانان خود خواهند داشت و چون همه مسلمانان انتظار ظهور و انتظار میهمانی خاصی را داریم این روز به جمعه‌های ظهور و انتظار مشهور شده است.

این کارشناس قرآنی به اعمالی که در این روز مورد تأکید قرارگرفته اشاره و اظهار کرد: نماز «امام زمان (ع)» و ذکر صلوات بر محمد و آل محمد بهترین و بزرگ‌ترین عباداتی است که به آن می‌توان اشاره کرد، صلوات بر محمد و آل محمد به تعداد ۱۰۰۰ مرتبه از پنج‌شنبه بعد ظهر تا غروب جمعه از ثواب بسیاری برخوردار است.

باغ‌شیرین خاطرنشان کرد: در روز جمعه نیز نماز جمعه به‌ عنوان یکی از بهترین اعمال بوده و مورد تأکید قرارگرفته است و خطبه‌های آن برای مسلمانان پیام اتحاد را به دنبال دارد. 

منبع:میزان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.