آیت‌الله صافی گلپایگانی طی پیامی حوادث کشمیر را محکوم کرد

کد خبر: 94176
آیت الله صافی گلپایگانی با محکوم کردن حوادث کشمیر تأکید کرد که دولت هند سریعا باید به اقدامات ظالمانه خود علیه مردم مظلوم کشمیر پایان دهد.
وارث


مرجع عالیقدر آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت حوادث ناگوار کشمیر پیامی صادر کردند.

در بخشی از پیام آیت الله صافی گلپایگانی آمده است: آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشتند: چرا جامعه بشری، مدعیان حقوق انسان‌ها و سازمان ملل و نیز سازمان کنفرانس اسلامی در قبال حوادث کشمیر سکوت نموده و این جنایات را علیه انسان‌های بی‌دفاع و مظلوم محکوم نمی‌کنند؟

متن پیام این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

“وَمَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَنْ یُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَمِیدِ”

حوادث ناگواری که هم اکنون در کشمیر هند در حال وقوع است قلب هر انسان آزاده‌ای را آزرده و متأثر می‌کند. مردم بی‌گناه و مظلوم کشمیر، کدام جرم و گناهی را مرتکب شده‌اند که امروز با شدیدترین ظلم و ستم مأموران نظامی هند مواجه هستند، خانه و کاشانه خود را از دست داده و تعداد زیادی از آنها شهید و مجروح و تعدادی هم در زندان‌ها با شکنجه‌های قرون وسطایی روبرو هستند.

چرا جامعه بشری، مدعیان حقوق انسان‌ها و سازمان ملل و نیز سازمان کنفرانس اسلامی سکوت نموده و این جنایات را علیه انسان‌های بی‌دفاع و مظلوم محکوم نمی‌کنند؟

متاسفانه دولت‌های اسلامی به دولت مرکزی هند حتی یک تذکر هم نمی‌دهند. اگر همه دولت‌های اسلامی باهم متحد بودند و در مقابل این جنایت بزرگ اقدام واحد می‌کردند حتماً دولت هند دست از این حرکات وحشیانه خود برمی‌داشت.

ما ضمن محکوم کردن این حوادث ضد بشری در هند و در جاهای دیگر، از دولت مرکزی هند می‌خواهیم هرچه زودتر حقوق مردم بی‌گناه کشمیر را رعایت نموده و به جنایات خود خاتمه دهد.

ادامه این حرکت ضد انسانی برای کشور هندوستان که خود را مدافع حقوق ادیان و اقوام گوناگون می‌داند موجب ننگ و ذلت و خواری می‌باشد.

خداوند منتقم قهّار می‌فرماید:
“وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ”

۱۴ ذی الحجه الحرام ۱۴۴۰
لطف الله صافی

منبع: ابنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.