چگونه برای پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کنیم؟

کد خبر: 94178
نزدیک به دوماه دیگر اربعین حسینی فرا می‌رسد و افرادی در این مدت به عتبات عالیات مشرف می‌شوند باید از طریق سامانه سماح مراحل ثبت نام خود را طی کنند.
وارث

تقریبا نزدیک به دو ماه دیگر تا اربعین حسینی باقی مانده است، روزی که مشتاقان زیادی با پای پیاده راهی کربلای مقدسه می‌شوند تا در روز اربعین در جوار حرمین مقدسه باشند. هرساله این مناسبت مذهبی در حالی‌که میلیون‌ها مسلمان از کشور‌های مختلف راهی کربلا می‌شوند با شکوه و عظمت برگزار خواهد شد.

امسال نیز همچون سال گذشته افرادی که می‌خواهند برای ایام اربعین به کربلا مشرف شوند باید مطابق با موازین کشورمان مراحل قانونی را طی کنند تا این سفر را در سلامت و امنیت کافی انجام دهند.

اکنون که برای سهولت بیشتر زائران هزینه روادید طبق قرارداد دو کشور حذف شده و برای اربعین نیز نیاز به دریافت روادید نیست؛ بنابراین زائران باید بدانند که برای سفر به عتبات نیازمند گذرنامه‌ای هستند که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. درصورتی که اینگونه نباشد بهتر است هرچه زودتر برای دریافت گذرنامه خود اقدام کنند.

اگر گذرنامه شما معتبر است می‌توانید با مراجعه به سامانه سماح https://samah.haj.ir برای تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام کنند و باتوجه به اینکه برای اربعین روادید و هزینه آن حذف شده است، علاقه‌مندان تنها باید اطلاعات شخصی خود را وارد سامانه کنند یا می‌توانند برای ثبت نام به یکی از دفاتر زیارتی مجاز مراجعه کنند.

با توجه به اینکه باید امنیت و سلامت زائران در این سفر تامین شود باید تمامی زائران برای انجام بیمه و ارز خود در این سامانه ثبت نام کنند.

بعد از آنکه زائران در سامانه سماح مدارک خواسته شده و اطلاعات خود را در سایت قرار دادند نزدیکترین دفتر زیارتی مجاز به محل سکونت خود را در سایت انتخاب  و  به همراه گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس ٤*٣ پشت زمینه سفید و ترجیحاً شبیه عکس گذرنامه باید به دفتر زیارتی انتخاب شده مراجعه کنند.

باتوجه به اینکه ثبت نام برای پیاده روی اربعین از اول شهریور ماه آغاز می‌شود طبق گفته مسئولان سازمان حج و زیارت، ثبت نام زائران در سامانه سماح الزامی است و زائران از اول شهریور ماه می‌توانند ثبت نام خود را برای اربعین انجام دهند.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.