سروده‌های جدید غلامرضا سازگار در «یک ماه خون گرفته ۱۳»

کد خبر: 94185
سیزدهمین جلد از «یک ماه خون گرفته» به همراه تازه‌ترین سروده‌های آیینی غلامرضا سازگار ویژه ایام محرم و صفر منتشر شد.
وارث

یک ماه خون گرفته» مجموعه‌ای از  غلامرضا سازگار، پیرغلام حسینی و شاعر پیشکسوت آیینی، است که 12 مجلد از این اثر پیش از این توسط مؤسسه هنر و ادبیات هلال به بازار نشر عرضه شده بود. این مؤسسه در آستانه فرارسیدن ماه عزای حسینی، سیزدهمین جلد از این اثر را روانه بازار کتاب کرده است. در این مجلد تعدادی از نوحه و مراثی جدید سروده شده توسط سازگار به منظور آموزش مداحی و روضه‌خوانی به مداحان جوان عرضه شده است.

سیزدهمین مجلد از «یک ماه خون گرفته» در بردارنده مراثی و سروده‌هایی در رثای خاندان اهل بیت(ع) و وقایع پس از کربلا ویژه ایام محرم و صفر است. از جمله این موارد می‌توان به مصائب شام، حضرت رقیه(س)، ورود به مدینه، دفن ابدان مطهر در خاک کربلا، امام سجاد(ع) و ... اشاره کرد. از جمله ویژگی‌های اشعار این مجموعه استناد به احادیث و روایات معتبر تاریخی در خصوص اهل بیت(ع) و واقعه عاشوراست که با زبانی ساده اما تأثیرگذار به نظم درآمده است.

سیزدهمین جلد از این مجموعه نیز همانند دیگر مجلدات به همراه لوح فشرده عرضه شده است که در آن زهیر سازگار به خوانش اشعار با الحان و روش‌های مختلف می‌پردازد؛ از این رو مداحان می‌توانند شیوه‌های مختلف خوانش اشعار را فراگیرند.

از جمله ویژگی‌های سروده‌های سازگار، همراهی اشعار با سیره اهل بیت(ع) است؛ به طوری که به نظر بسیاری از اهالی شعر ولایی، سروده‌های این شاعر پیشکسوت، نمونه کامل و استواری از شعر آیینی و ولایی ناب است که می‌تواند الگوی مناسبی برای شاعران جوان‌تر باشد.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.