عدالت‌‌خواهی و مبارزه با فساد از جمله اهداف امام حسین(ع) برای قیام عاشورا بود

کد خبر: 94349
حجت‌الاسلام  پناهیان با بیان اینکه عدالت‌‌خواهی و مبارزه با فساد از جمله اهداف امام حسین(ع) برای قیام عاشورا بود، تاکید کرد: زمان حضرت سیدالشهداء(ع) حاکمان به مردم ظلم و ستم می‌کردند در مقابل علما هم سکوت کرده بودند به همین دلیل امام(ع) با علما نیز در جنگ بودند.
وارث

حجت الاسلام والمسلمین «احمد پناهیان»، شنبه، دوم شهریور ماه در همایش سراسری «روز قشر بسیج مداحان کشور» که در تالار شیخ صدوق(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر مبنای انقلابی حسینی برپا شده امروز هم روح بیانیه گام دوم انقلاب با عاشورا ارتباط دارد.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: هدف مهم انقلاب گفتمان‌سازی است؛ در انقلاب و دوران دفاع مقدس گفتمان‌سازی مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع)‌ بر مبنای فداییِ امام بودن در پیشبرد اهداف تاثیر بسیار خوبی داشته که امروز هم باید این گفتمان احیاء شود.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه باید بیانات و فرمایشات ائمه معصومین(ع) تبدیل به گفتمان انقلاب اسلامی شود، ابراز کرد: هر کس در مسیر و مکتب با امام حسین(ع) باشد به شهادت می‌رسد و آنان که همراه نباشند به پیروزی نمی‌رسند. البته آنان که بر عهد و پیمان خود متعهد بمانند، معدودند.

وی با بیان اینکه در مکتب اهل‌بیت(ع) و قرآن مجید باید افرادی تربیت شوند که در وجود آنها اخلاق و ادب شهدای عاشورا متجلی شود؛ گفت: امروز بر اساس هفت عرصه جهادی مشخص شده توسط رهبری معظم در بیانیه گام دوم انقلاب، جهاد علمی، اخلاقی و اقتصادی پرچم عاشورا را برافراشته نگاه می دارد.

حجت‌الاسلام  پناهیان با بیان اینکه عدالت‌‌خواهی و مبارزه با فساد از جمله اهداف امام حسین(ع) برای قیام عاشورا بود، تاکید کرد: زمان حضرت سیدالشهداء(ع) حاکمان به مردم ظلم و ستم می‌کردند در مقابل علما هم سکوت کرده بودند به همین دلیل امام(ع) با علما نیز در جنگ بودند.

این استاد حوزه علمیه افزود: روح عاشورا در تقابل با استعمار و استکبار است و ما برای حفظ این تقابل و مبارزه باید همچون امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) عمل کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: اسلام ارزش آن را دارد که شخصیتی همچون امام حسین(ع) برای آن با چنان وشعی که می دانیم شهید شوند، امروز ما نیز باید برای حفظ عزت و عظمت اسلام پیرو امام حسین(ع) باشیم و این عزت با امثال قطعنامه ۵۹۸ که امام راحل را از ما گرفت تحقق پیدا نمی‌کند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه باید فرزندان ما از فرهنگ عاشورا یاری کردن حضرت مهدی(عج) را فرا بگیرند، گفت: فرهنگ عاشورا بنیان خانواده را استحکام می‌بخشد اما امروز بررسی کنید امثال سند ۲۰۳۰ بنیاد خانواده و فرزندان ما را به کجا می‌برد.

حجت‌الاسلام پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: در سند ۲۰۳۰ کودک باید حریم جنسی داشته باشد و والدین تا سن ۱۸ سالگی اجازه ندارند نحوه ارتباط او با دیگران را مشخص کنند، بر اساس همین اصل امروز نیمی از جمعیت اروپا محصول روابط نامشروع هستند.

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.