شرایط حمل زائران اربعین حسینی (ع) به عراق اعلام شد/ چذابه، مرز مجاز خروج اتوبوس‌ها

کد خبر: 94844
معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شرایط حمل یکسره زائران اربعین حسینی (ع) به عراق را اعلام کرد.
وارث

مهران قربانی اظهار کرد: نحوه فعالیت، اعزام سرویس و ارائه خدمات شرکت‌های مسافربری فعال در خطوط برون‌مرزی دارای قرارداد حمل و نقل منظم مسافر به کشور عراق، طی دستورالعملی به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای سراسر کشور ابلاغ شد و شرکت‌ها ملزم به رعایت ضوابط پیش‌بینی شده در این دستورالعمل هستند.

وی با اشاره به این‌که مرز مجاز برای ورود و خروج اتوبوس‌های ایرانی و عراقی چذابه است، افزود: در ایام اربعین فقط شرکت‌هایی مجاز به سفر برون مرزی از مرز چذابه هستند که قبلاً با شرکت‌های عراقی،‌ قرارداد حمل و نقل منظم مسافر امضا کرده باشند.

وی با اعلام این‌که حداکثر سن ناوگان ایرانی برای سفر برون مرزی یکسره 5 سال است، تصریح کرد:‌ ضمن این‌که ناوگان باید حداقل شش سفر سرویس بین‌المللی در طول یکسال گذشته داشته باشد.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری با اعلام این‌که شرکت‌ها می‌توانند از ناوگان عراقی تحت قرارداد فی‌مابین شرکت‌ ایرانی و عراقی استفاده کنند، گفت:‌ رانندگان ناوگان اعزامی موظف هستند پس از پیاده کردن زائران در شهر مقصد،‌ حداکثر ظرف 24 ساعت از زمان ورود به عراق به داخل کشور بازگردند، از این رو شرکت‌ها متعهد هستند در طول ایام طرح، برنامه‌ زمان‌بندی سفر را به گونه‌ای تنظیم کنند که حداکثر تا 25 مهر ماه به کشور بازگشته و در ایام اوج سفرهای بازگشت از تاریخ 25 تا 29 مهر ماه در جابه‌جایی زایران داخلی مشارکت داشته باشند.

به گفته قربانی، شرکت‌ها موظف‌اند حداقل 48 ساعت قبل از عزیمت و انعقاد هرگونه قرارداد جهت حمل زائران نسبت به أخذ مجوز از دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی اقدام کنند. 

منبع:تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.