آیت‌الله جاودان:

عمل به واجبات یعنی وقت گذاشتن برای خدا

کد خبر: 94846
یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه نماز، روزه و سایر اعمال نیک نشانه وقت گذاشتن برای خداوند است، گفت: گاهی برخی همه دارائی خود یعنی جانشان را برای خدا می‌گذارند. چنان‌که امام حسین(ع) همه چیز خود از جمله علی اصغرش را در راه رضای خدا به خدا واگذار کرد.
وارث

آیت‌الله «محمدعلی جاودان» به مناسبت دهه دوم ماه محرم در جلسه سخنرانی در حسینیه شیخ زاهد با اشاره به آیه شریفه «إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون» گفت: همه ما جزو اموال خدا در خزاین الهی بودیم و «لَهُ مُلْكُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» همه چیز در دنیا جزو ملک خدا است، ما پیش از این در خزاین خدا بودیم و پس از این باید یک روز به خزاین الهی برگردیم.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: فکر کنیم به اینکه ما چقدر همت می‌کنیم سالم به خزائن الهی برگردیم، میثم تمار خندان از همه چیز خود در راه امیر مومنان علی(ع) گذشته بود، امام حسین(ع) همه چیز خود از جمله علی اصغرش را در راه رضای خدا به خدا واگذار کرد.

وی با بیان اینکه وقتی انسان خود را مالک چیزی نداند و خدا را مالک همه چیز خود بداند برای او وقت می‌گذارد، اظهار کرد: نماز، روزه و سایر اعمال نیک بخشی از وقت گذاشتن برای خداوند است گاهی برخی همه دارائی خود یعنی جانشان را برای خدا می‌گذارند.

آیت الله جاودان با بیان اینکه وقتی حضرت ابراهیم(ع) تسلیم خدا شد هیچ چیزی جز خدا نمی‌دید، تاکید کرد: حضرت حتی برای قربانی کردن فرزندش برای خدا کوچکترین شکی نداشت به همین دلیل روز قیامت در بهشت او را در کنار چهارده معصوم(ع) قرار می‌دهند آنجا خورشید به تمام معنا طول کرده است اصلا غروب معنا ندارد.

وی در ادامه بیان کرد:‌ امام حسین(ع) محمد حنفیه پسر امیرمومنان امام علی(ع) را به کربلا دعوت کرد اما او نپذیرفت وقتی خبر شهادت امام حسین(ع) رسید فکر می‌کرد که چون او در کربلا کشته نشده پس فریب نخورده است، علت این تفکر او عدم معرفت نسبت به شان و جایگاه امام بود حتی پس از شهادت امام حسین(ع) با وجود امام سجاد(ع) او مدعی بزرگی در خاندان بنی‌هاشم می‌شود.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: در مقابل حضرت ابوالفضل(ع) نسبت به مقام و جایگاه امام معصوم(ع) معرفت کامل داشتند. امام صادق(ع) چهار هزار شاگرد داشتند از بین همه اینها تنها ۴۰ تا ۵۰ نفر با درجات متفاوت نسبت به مقام امامت ایشان آنگونه که شایسته است معرفت داشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام پس از پیامبر(ص) بسیاری از روایات و احادیث ایشان را جمع‌آوری کرده و سوزاندند که روایات مربوط به خلافت و امامت ائمه معصومین(ع) از جمله امیرمومنان امام علی(ع) به گوش کسی نرسد.

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.