آغاز انتقال تجهیزات مواکب اربعین از ۲۸ محرم/ ۶۰ درصد موکب‌ها در مرزها مستقر می‌شوند

کد خبر: 94874
دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ موکب به زائران اربعین‌ و‌ زمان آغاز انتقال تجهیزات موکب‌ها گفت: ۶۰ درصد موکب‌ها در داخل کشور و به ویژه مرزها مستقر می‌‌شوند.
وارث

یوسف افضلی، دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین  با اشاره به انجام برنامه‌ریزی‌ها به منظور خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار داشت: در سامانه مواکب امسال ۳ هزار و ۷۳۸ موکب به ثبت رسید که از این بین پروانه فعالیت یک هزار و‌۸۰۰ موکب تاکنون صادر شده است.

فعالیت ۲۵۰۰ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین ۹۸

وی با بیان اینکه پروانه فعالیت ۸۳ موکب نیز در کمیسیون در حال بررسی است،افزود: امسال حدود ۲ هزار و ۵۰۰ موکب به صورت قطعی در اربعین به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند که البته ممکن است تعداد این موکب‌ها پس از بررسی درخواست‌ موکب‌داران افزایش یابد.

۶۰ درصد‌موکب‌ها در مرزها مستقر می‌شوند

افضلی به تعداد موکب‌های مستقر در ایران و عراق اشاره کرد و گفت: با توجه به بازگشایی مرز خسروی، امسال علاوه بر مرزهای مهران، چذابه و شلمچه، در مرز خسروی نیز موکب‌ها مستقر خواهند شد که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها حدود ۶۰ درصد موکب‌ها در کشور و به ویژه نزدیک مرز به زائران خدمت می‌کنند.

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تعداد موکب‌های مستقر در مرز بیشتر است اما خدمت‌رسانی این موکب‌ها در عراق بیشتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: در حوزه خدمت‌رسانی به زائران ۷۰ درصد موکب‌ها در عراق و ۳۰ درصد در کشور مستقر می‌شوند، به طوری که خدمت‌رسانی در عراق بیشتر از مرزها است درحالی که ۶۰ درصد موکب‌ها در مرزها مستقر خواهند بود.

توزیع روزانه‌ ۳ میلیون‌ و ۵۰۰ هزار پرس غذا بین زائران اربعین

وی با اشاره به اینکه امسال در بحث تغذیه و اسکان شاهد رشد خوبی خواهیم بود، گفت: در اربعین سال جاری موکب‌ها به صورت روزانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار پرس غذا بین زائران توزیع می‌کنند. همچنین تعداد موکب‌های اسکان اربعین ۹۸ نیز افزایش یافته، به طوری که برای اسکان یک میلیون و ۸۰۰ هزار زائر برنامه‌ریزی شده است.

انتقال تجهیزات‌ موکب‌های اربعین به عراق در یک هفته

افضلی از آغاز انتقال تجهیزات موکب‌های اربعین به عراق از ۲۸ محرم خبر داد و افزود: موکب‌داران از ۲۸ محرم تا ۵ صفر یعنی از ۶ تا ۱۲ مهرماه می‌توانند تجهیزات و امکانات خود را از مرزهای ایلام، کرمانشاه و شلمچه به عراق منتقل کنند.

وی با اشاره به برخی مشکلات موکب‌داران در اربعین سال گذشته، خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای انتقال تجهیزات موکب‌ها پیش‌بینی شده و امیدواریم امسال بتوانیم رضایت‌ موکب‌داران را به همراه داشته باشیم. البته مشکلات اربعین سال گذشته نیز از سوی طرف عراقی ایجاد شده بود که امیدواریم امسال شاهد  تردد روان و بدون‌ مشکل باشیم.

آغاز خدمت‌رسانی موکب‌های اربعین از ۷ صفر/ آمادگی صحن حضرت زهرا (س) برای پذیرایی از زائران

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی به زمان آغاز ارائه خدمات موکب‌های کشورمان به زائران حسینی اشاره کرد و گفت: موکب‌های مستقر در کشور از ۷ تا ۲۸ صفر به زائران پیاده‌روی اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند. موکب‌های داخل خاک عراق نیز از ۱۰ تا ۲۵ صفر فعالیت خواهند کرد.

افضلی در پایان به آمادگی صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و‌ صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در کربلا برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به تکمیل صحن حضرت زهرا (س) امکانات بهتری به زائران ارائه می‌شود. همچنین در کربلا بخشی از فضای صحن عقیله بنی‌هاشم (س) میزبان زائران پیاده‌روی اربعین می‌شود.

منبع:فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.