مهمان‌نوازی خوب مردم موجب شده تا اجتماع عظیم اربعین خلق شود

کد خبر: 94904
تولیت آستان قدس رضوی از مهمان‌نوازی مردم و مقامات دولت عراق برای میزبانی از زائران اربعین تشکر کرد و گفت: مهمان‌نوازی خوب مردم و دولتمردان عراق موجب شده زمینه خلق چنین اجتماع عظیمی در اربعین حسینی به وجود آید.
وارث

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در همایش تکریم خادمان اربعین اباعبدالله الحسین(ع) که در حرم مطهر رضوی با حضور یک هزار و 200 موکب‌دار از کشور‌های ایران و عراق برگزار شد، با اشاره به فراز «بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ وَ حِیرَهِ الضَّلالَه» در زیارت‌نامه اربعین، ابراز کرد: فلسفه نهضت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان در این جمله بیان شده است، در این فراز بیان می‌شود که امام حسین(ع) بنده خدا، فرزند رسول الله و حجت خداوند بر زمینیان، خون خود را نثار کرد تا مردم را از جهالت، سرگردانی و گمراهی رهایی بخشد.
وی با بیان اینکه محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) رمز تقرب به پروردگار متعال و موجب کسب رضوان و خوشنودی خداوند است، اظهار کرد: راهپیمایی با شکوه، با عظمت و بی نظیر اربعین، تجلی و جلوه‌ای از محبت اهل بیت(ع) در دل‌های مردم است.
تولیت آستان قدس رضوی راهپیمایی اربعین را موجب رنگ خدا گرفتن آدمی دانست و ابراز کرد: در اربعین مرزهای میهمان و میزبان محو و میهمانان خود میزبانان خوان نعمت با برکت حسینی می‌شوند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: اربعین رنگین کمان حضور ملیت‌ها، اقوام، مذاهب و ادیان مختلف با سنین، جنسیت و طبقه‌ اجتماعی گوناگون است که همه در کشتی نجات حسین(ع) به آرامش می‌رسند. جلوه دیگر اربعین اباعبدلله الحسین(ع) اوج گرفتن تفکر مبارزه در راه خدا و اسلام است.
وی با بیان اینکه امروز به لطف الهی تفکر مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار توسعه یافته که از برکات اربعین است، افزود: امروز به برکت روشنگری قیام امام حسین(ع) روح مبارزه، مجاهدت، جانبازی و شهادت در راه خدا برای اعتلای کلمه الله در سراسر دنیا رو به افزایش است.
تولیت آستان قدس رضوی اربعین را موجب توجه به امامت و ولایت به عنوان کانون‌های هدایت قرآنی معرفی کرد و افزود: برای همین بغض و کینه استکبار را در این پدیده عظیم مشاهده می‌کنیم، اگر یک حادثه کوچک در یک کشور اسلامی رخ دهد رسانه‌های استکبار جهانی به انعکاس آن می‌پردازند تا بگویند در بلاد اسلامی ناامنی و کشتار است، اما اربعین این پدیده بی‌نظیر تاریخی که ده‌ها میلیون انسان از نژاد و ملیت‌های مختلف در آن حضور دارند در رسانه‌های استکباری منعکس نمی‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: دشمنان تلاش می‌کنند اجازه ندهند این حرکت عظیم توسط مردم دنیا دیده شود اما نمی‌توانند، همان گونه که یزیدیان در روز عاشورا نتوانستند مانع از رسیدن صدای رسای اباعبدالله(ع) به جهانیان شوند امروز نیز یزیدیان زمان نخواهند توانست این حرکت عظیم که استمرار نهضت امام حسین است، خاموش کنند.
وی با اشاره به اینکه جلوه دیگر اربعین وحدت و همدلی حول محور محبت اهل بیت(ع) است، تأکید کرد: دشمنان دین خدا از این وحدت و همدلی در خوف و هراس هستند و از تمام توان و ابراز خود برای جلوگیری از اتحاد میان مسلمانان و کشورهای استفاده می‌کنند، آن¬ها می‌دانند اگر جهان اسلام بر اساس آموزه‌های اسلام، رسول خدا و نهج البلاغه امیرالمؤمنین علی(ع) در اتحاد و وحدت قرار بگیرند، فرصتی برای نفوذ استکبار و مستکبران در کشورهای اسلامی باقی نخواهند ماند.
تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: امروز، روز لبیک یا حسین(ع) و ایستادگی در برابر یزیدیان زمان و مستکبران است، امروز لبیک یا حسین(ع) یعنی اتحاد همدلی و وحدت میان مسلمانان و مذاهب مختلف، امروز لبیک یا حسین(ع) اخراج ذلیلانه آمریکا و مستکبران از کشور عزیز اسلامی عراق است.
وی در بخش پایانی سخنان خود از مهمان‌نوازی مردم و مقامات دولت عراق برای میزبانی از زائران اربعین تشکر کرد و گفت: مهمان‌نوازی خوب مردم و دولتمردان عراق موجب شده زمینه خلق چنین اجتماع عظیمی در اربعین حسینی به وجود آید.
وی با بیان اینکه رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، ملت قدرشناس و بزرگوار و دولت ایران قدردان خدمات ملت و دولت عراق هستند، گفت: پس از اربعین ایام شهادت امام رضا(ع) را در پیش داریم که ما خود را برای میزبانی از زائران میلیونی حضرت ثامن الحجج(ع) در آن ایام آماده می‌کنیم و ان‌شاءلله تمام امکانات و استعدادهای خود را برای پذیرایی شایسته از زائران ایرانی و خارجی به کار خواهیم بست.

 


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.