حجت‌الاسلام مصطفی کرمی:

حرکت امام حسین الگویی برای تمام زمان ها / عاشورا هنوز به غروب نرسیده است

کد خبر: 95037
وارث

حجت‌الاسلام مصطفی کرمی در دومین شب عزاداری در جمع مردم روستای بوستان اظهار کرد:نگاه امام حسین در قیام عاشورا فرا تاریخی بوده و امروز مشاهده می‌شود که آن شجره طیبه بنی‌هاشم نه‌تنها در ممالک اسلامی بلکه در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز خواهان بسیار دارد.

این کارشناس مذهبی افزود: حرکت فرا جغرافیایی حضرت اباعبدالله (ع) به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده بود که محدود به زمانی خاص نباشد ازاین‌رو ایشان فرمودند هر فردی مثل من باشد با شخصی همانند یزید مخالفت خواهد کرد.

وی ادامه داد: : امام حسین (ع) برای یک مقطع خاص قیام نکرد بلکه الگویی برای همه بشریت بوده  و برای همه زمان‌ها نمونه‌ای بزرگ است چراکه اقدام بزرگ ایشان مبنای شخصی نداشت و کسب رضای الهی اولویت مهم واصلی این قیام به شمار می‌آمد.

کرمی عنوان کرد: همین هدف الهی است که در توصیف آن سید شهیدان اهل‌قلم مرتضی آوینی می‌گوید در حقیقت روز عاشورا روزی است که هنوز به غروب نرسیده چراکه هرروز عاشورا و هرروز کربلا است و این انسان‌ها بوده‌اند که در بسیاری زمان‌ها در دوراهی انتخاب و امتحان قرارگرفته و به دنبال جدایی راه حق و باطل و یافتن حقیقت به‌پیش رفته‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد:  از زمان ظهر عاشورا تاکنون میوه‌های این شجره طیبه پرثمرتر شده است و امروز جنبه جهانی به خود گرفته است؛ کافی است کمی به تحولات منطقه و بسیاری از کشورهای دیگر  که برگرفته از مکتب عاشورا در سرکوب حکومت‌های فاسد و ظالم دست‌به‌کار شده‌اند فکر شود.

وی ادامه داد: بااینکه جبهه فاسد شام به فرماندهی یزید و ابن زیاد ملعون حذف فیزیکی عناصر مهم و بهره‌برداری سیاسی در قضیه عاشورا را موردنظر خود قرار داده بود و از هر دسیسه‌ای  برای مثبت جلوه دادن این موضوع استفاده می‌کرد اما به توفیق الهی و با روایت ناب حضرت زینب(س) به‌عنوان اولین پیام‌آور این حادثه تلخ و تأسی به مقام شامخ آن حضرت امروز نهضت امام حسین (ع) ویاران باوفایش جهانی شده است.

کرمی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثارگری در بین جوانان، نوجوانان و دیگر اقشار ملت وجود دارد دشمنان جرأت تهدید ایران اسلامی را ندارند وقطعا شکست خواهد خورد.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.