آیت‌الله اراکی: «پیاده‌روی اربعین» نماد پشتیبانی از محور مقاومت است

کد خبر: 95217
دبیر کل مجمع تقریب مذاهب تأکید کرد: راهپیمایی اربعین مانور جبهه مقاومت است، این راهپیمایی یک مراسم مذهبی صرف نیست، بلکه یک راهپیمایی ضد آمریکایی است
وارث

محسن اراکی دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جلسه ستاد اجرایی کنفرانس که عصر امروز (چهارشنبه ۱۰ مهر ماه) با حضور معاونین و مسؤولین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: کنفرانس وحدت، یک بسیج علیه جریان‌های تفرقه‌گراست.

وی افزود: گستره فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب، بسیار دامنه‌دار است، فعالیت‌هایی از قبیل پروژه‌ها و برگزاری کنفرانس‌های متعدد در خارج از کشور و در مناطق سنی‌نشین کشور و ...؛ در سه ماهه اخیر امسال چند برنامه در خارج از کشور از جمله در ترکیه، عراق و لبنان داشته‌ایم، لیکن کنفرانس وحدت از همه این‌ها مهم‌تر و اثرگذارتر است.

آیت‌الله اراکی اظهار داشت: خود نفس برگزاری کنفرانس وحدت، یک اقدام اثرگذار است، دلیل این مدعا، عکس‌العمل‌ها و نبرد روانی است که دشمن قبل و بعد از کنفرانس نسبت به برگزاری آن از خود نشان می‌دهد و شاهد هستیم که بسیاری از رسانه‌های عربی، عبری و غربی به نمایش برنامه‌هایی علیه این کنفرانس می پردازند، همه اینها نشان‌دهنده اهمیت و تأثیر این کنفرانس است.

وی ادامه داد: در این شرایط که استکبار و اذناب و هم پیمانان آن علیه ایران متحد شده و در پی محاصره اقتصادی و سیاسی و فرهنگی آن هستند، کنفرانس وحدت م‌ تواند رفتارهای خاص دشمن علیه ما را به انفعال بکشاند.

دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه، کنفرانس وحدت اسلامی خود یک اقدام تحریم‌شکن است، اظهار کرد: همه ساله شخصیت‌های برجسته و مهمی از کشورهای مختلف در این کنفرانس شرکت می‌کنند که هر کدام، نماینده یک جمعیت اصیل از ملیت‌های مختلف هستند و حضور هر یک از این شخصیت‌ها به شکلی اعلام بیعت با رهبر معظم انقلاب، اعلام حمایت و پیشتیبانی از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی و اعلام حمایت از جبهه مقاومت است.

وی گفت: کنفرانس وحدت، ابعاد گسترده ‌ی دارد و نباید به آن به عنوان یک کنفرانس محدود نگاه شود، امیدواریم بتوانیم با توجه به ابعاد گسترده این کنفرانس، بتوانیم بهترین بهره‌برداری را از آن داشته باشیم.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: امروز ابرقدرت‌ها در برابر جبهه مقاومت زانو می‌زنند، اینکه امروز آمریکایی‌ها در برابر ایران مستأصل شده و درخواست مدارا کردن دارند، اینکه ایران اعلام کرده در برابر تحریم‌ها ایستادگی می‌کند، اینکه مردم ایران فشار تحریم را تحمل می‌کنند و از نظام حمایت می‌کنند، حضور بیش از انتطار و ده‌ها میلیونی مردم ایران در راهپیمایی‌های اعلام حمایت از نظام از جمله راهیپمایی روز قدس و راهپیمایی ۲۲ بهمن و راهپمایی گسترده اربعین، همه و همه نشان دهنده شکست برنامه‌های دشمن است.

وی افزود: راهپیمایی اربعین مانور جبهه مقاومت است، این راهپیمایی یک مراسم مذهبی صرف نیست، بلکه یک راهپیمایی ضد آمریکایی است؛ راهپیمایی اربعین نماد پشتیبانی از مقاومت، اعلام مقابله با ظلم و ستم و حمایت از آرمان‌های سیدالشهدا است.

دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: کنفرانس وحدت امسال اعلام پیروزی است، اینکه ما می‌توانیم طی سی و سه سال و در سخت‌ترین شرایطی که از جانب دشمن با آن مواجه بودیم، این کنفرانس را با حضور چشمگیری برگزار کنیم، نشان‌دهنده پیروزی و اعلام این نکته است که سیاست‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در عرصه وحدت، از استحکام برخوردار بوده و روز به روز در حال پیشرفت است.

وی ادامه داد: امروز جریان تکفیر منزوی شده و گفت‌‌وگوی غالب، همگرایی است؛ کنفرانس وحدت امسال، به شکلی اعلام پیروزی جبهه مقاومت، گفتمان وحدت و پیروزی جمهوری اسلامی ایران در مقابل جریان‌های تکفیری در جامعه اسلامی و در جهان است.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.