دعوت مداحان کشور برای حضور در حماسه اربعین و حفظ وحدت

کد خبر: 95412
جمعی از ستایشگران، مداحان و هیأت‌های مذهبی کشور طی بیانیه‌ای از مردم برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی دعوت کردند و بر لزوم حفظ وحدت، پیوند مستحکم و ناگسستنی بین دو ملت بزرگ عراق و ایران اعم از شیعه و سنی تأکید کردند.
وارث

جمعی از ستایشگران، مداحان و هیأت‌های مذهبی کشور به مناسبت اربعین حسینی بیانیه‌ای صادر کردند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

حرکت عظیم و بی‌نظیر پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور اقوام و سایر ادیان توحیدی و غیر توحیدی از جای جای این کره خاکی، بارقه‌ای از ظهور مهدوی را به جان و دل مسلمانان جهان نوید می‌دهد و همه کسانی که عشق به اسلام، اهل بیت و امام حسین(ع) و ارزش‌های اسلامی دارند را حول این محور جمع می‌کند تا زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیه‌الله(عج) باشند.

سیل میلیونی محبان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت، خروشان، شکوهمند و امیدوار کننده‌تر از قبل، عشق به این خاندان را به کاروان‌های حسینی پیوند زده و اقتدار مسلمانان را بیش‌ازپیش به رخ دشمنان اسلام کشیده است، تا جایی که این صف‌آرایی و قدرت‌نمایی در جهان اسلام، باعث خشم و هراس جبهه استکبار جهانی شده و دشمنان را بر آن داشته تا سناریوهایی را علیه این حرکت عظیم مردمی طراحی نمایند.

ستایشگران، مداحان و مدیران هیأت‌های مذهبی کشور در آستانه حماسه بزرگ اربعین حسینی، ضمن دعوت از همه مسلمانان جهان برای حضور در این حرکت عظیم و حیات‌بخش، چند نکته را بیان می‌دارد: 

۱- جامعه ستایشگران و هیأت‌های مذهبی کشور به عنوان مبلغان و مروجان ارزش‌های اصیل اسلامی–‌انقلابی، حوادث و اتفاقات چند روز گذشته عراق را محصور در نگاه تنگ فرقه‌ای و سیاست‌های مداخله‌گرایانه استکبار جهانی برمی‌شمرند و ضمن محکوم کردن این مداخله‌گری‌های خارجی، تاکید بر وحدت و برادری بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی و حمایت همه جانبه از حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین برای به رخ کشیدن و اقتدار مسلمانان و گام نهادن در مسیر تعالی‌بخش عاشورای حسینی دارد.

۲- ستایشگران، مداحان و هیأت‌های مذهبی کشور بر وحدت، پیوند مستحکم و ناگسستنی بین دو ملت بزرگ عراق و ایران اعم از شیعه و سنی تأکید ویژه دارد و حرکت عظیم و حیات‌بخش اربعین، تبادلات مذهبی، دینی و فرهنگی بین دو کشور باعث تازه ماندن معارف اسلامی و پیوند مسیر سعادت و حفظ ارزش‌ها خواهد بود و در این رهگذر هیچ اراده و ایدئولوژی مداخله‌گری یارای مقابله با آن را نخواهد داشت.

۳- بدون شک دشمن درصدد تفرقه و توطئه بین اقوام دو ملت بزرگ عراق و ایران است و استکبار جهانی در حرکت ایضایی خود در عراق با شکست مواجه شده است، هرچند که این اقدامات و تلاشهای مخرب دشمن موجب شتاب تأثیر نهضت عاشورا و اربعین در جهان شده و راهپیمایی بزرگ اربعین به تجلی‌گاه «حب الحسین یجمعنا» تبدیل شده و فرصت جدیدی برای مسلمانان عالم فراهم گشته تا ندای هل من ناصر ینصرنی حسین را به جهان مخابره نمایند.

۴- جامعه ستایشگران و مادحین با تأسی از بیانیه گام دوم انقلاب و شتاب در مسیر تمدن اسلامی نوین و با هدف تحقق حیات جامعه طیبه می‌کوشد تا با تکیه بر ارزش‌های دینی و انقلابی، معیارهای انحرافی، سکولار و غیردینی را از این عرصه‌ها بزداید و در این مسیر نورانی، موازین و منظومه ستایشگری رهبر معظم انقلاب (مدظلله‌العالی)، چراغ راه همه ستایشگران خواهد بود.

۵- همچنین جامعه ستایشگران و هیأت‌های مذهبی کشور ضمن تأکید بر برادری و برابری بین آحاد مردم و دولت دو کشور، از همه علماء و مراجع عظام، موکب‌داران، مسئولین و ملت بزرگ عراقی که با رفتار کریمانه و بی‌نظیر خود زمینه زیارت و عشق به سیدالشهداء را فراهم کرده‌اند تقدیر و  تشکر می‌کند.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.