دهه اخر صفر/150 جلسه ويژه ‌برنامه سخنرانی و عزاداری در حرم رضوی

کد خبر: 95813
وارث

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: بیش از 150 جلسه سخنرانی تبلیغی و مذهبی در دهه پایانی ماه صفر در اماکن متبرکه‌ حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد به خبرنگار ما گفت: این سخنرانی‌ها با موضوعات روز جامعه و تبیین سیره زندگانی حضرت رسول الله(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع) برای عموم زائران بارگاه منور رضوی در رواق‌های امام خمینی(ره)، دارالاجابه، غدیر، دارالحجه، شبستان‌های مسجد جامع گوهرشاد و صحن‌های جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی، کوثر، هدایت و جامع رضوی برگزار می‌شود.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در این جلسات از سخنرانان برجسته دعوت شده است، تصریح کرد: آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد، آیت‌الله عاملی و حجج اسلام والمسلمین کازرونی، رفیعی، پناهیان، ماندگاری، نظری ‌منفرد، دری نجف‌آبادی، حسینی ‌بوشهری، اسلامی‌فر، محمد همتیان، مصطفی حسناتی، مهدوی ‌اصفهانی، عباس فرازی‌نیا، عبدالکریم عابدینی، عماد دخانی، عبدالله حاج‌ صادقی، کافی، سید محمد علی آل ‌هاشم، محمد باقر فرزانه، مرتضی دهشت، کاظم راشد ‌یزدی، رضا علی عزیزی، رحیم موذن، صادق گلزاده، محمد یگانه، سیدحسین آقا میری و سید محمدرضا طباطبایی ‌نسب از کارشناسان مذهبی و اساتید حوزه علمیه، از جمله سخنرانان حرم مطهر در این ایام به شمار می‌روند.
وی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری دهه پایانی صفر در حرم مطهر رضوی از شب اربعین آغاز شده است، عنوان کرد: تا کنون زائران زیادی از این برنامه بهرمند شده‌اند و برنامه محوری که قبل و بعد از هر وعده نماز تدارک دیده شده با حضور پر شور زائران روبه رو شده است.
شریعتی‌نژاد با بیان اینکه سبک زندگی رضوی، فضایل علمی و اخلاقی امام هشتم(ع) و آداب معاشرت از دیدگاه امام رضا(ع) از دیگر موضوعات سخنرانی‌های حرم است، افزود: در دهه پایانی صفر، قبل و بعد از نماز ظهر و عصر و قبل و بعد از نماز مغرب و عشاء در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی جلسات بیان احکام و سخنرانی برپا می‌شود.
وی بیان احکام را یکی از ارکان اصلی برنامه‌های حرم رضوی برشمرد و گفت: یکی از مهم‌ترین آداب زیارت و شاخصه مسلمانی، تبعیت و اجرای احکام الهی است، بنابراین معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، بیان احکام را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود قرار داده و در راستای همین مهم، قبل از هر نوبت نماز جلسه بیان احکام برپا می‌شود.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی همچنین از برگزاری برنامه سخنرانی ویژه خواهران خبر داد و گفت: ساعات پس از زیارت، فرصت مغتنمی است تا در حریم قدسی عالم آل محمد(ص)، زائران به کسب معرفت و بهره‌مندی از دریای بیکران اندیشه و عرفان اسلامی مشغول شوند، از این رو سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف دینی برای بانوان در رواق حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) تدارک دیده شده است.
شریعتی‌نژاد خاطرنشان کرد: میثم مطیعی، مهدی سلحشور، مهدی رسولی، محمدرضا طاهری، احمد واعظی، ابراهیم قانع، سعید قانع، رضا عرفانیان، حجت بحرالعلوم، سید رضا نریمانی، جعفر ملائکه، امیرعارف، ابوالفضل مشکینی و ابوذر بیوکافی از مداحانی هستند که در این ایام در حرم مطهر رضوی به روضه‌خوانی و مرثیه‌سرایی می‌پردازند.

منبع: خبرگزاری آستان قدس رضوی


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.