به همت معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی؛

بیش از ۱میلیون و ۱۵۰هزار زائر اولی و زائرمحروم به مشهد مقدس مشرف شده اند

کد خبر: 95922
سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی گفت: در طی سه سال گذشته بیش از 1 میلیون و 150 هزار زائر اولی و زائر محروم به همت آستان قدس رضوی و کمک خیرین به مشهد مقدس مشرف شده اند.

حامد صادقی سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی در برنامه کوی محبت که به صورت زنده از شبکه دو سیما پخش شد، اظهار کرد: در چند بند از حکم مقام معظم رهبری برای حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و حجت الاسلام و المسلمین مروی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی به خدمت رسانی به زائران و مجاوران محروم تاکید شده است. لذا محرومیت زدایی تکلیفی بر عهده آستان قدس رضوی هم به لحاظ معنایی و هم به لحاظ آنچه در حکم تولیت آستان قدس رضوی آمده می باشد.
وی با اشاره به اینکه بنای ما بر این است که در ایران اسلامی همه حرم مطهر رضوی را زیارت کنند، عنوان کرد: در طی سه سال گذشته بیش از 1 میلیون و 150 هزار زائر اولی و زائر محروم با کمک خیران و میزبانی آستان قدس رضوی به مشهد مقدس مشرف شده اند.
سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی، در خصوص نحوه شناسایی افراد زیارت اولی افزود: رابط های شناسایی معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی در شهرستان ها، محرومان را با استعلام از بهزیستی و کمیته امداد شناسایی کرده و به معاونت محرومیت زدایی معرفی می کنند.
صادقی بیان کرد: زائران در ایام دهه آخر صفر به اشکال مختلفی به مشهد مقدس می آیند و به زیارت امام رضا(ع) می روند، اما در این میان زائران افغانستانی و پاکستانی شرایط خاصی دارند.
وی با بیان اینکه زائران پاکستانی تقریبا 7 هزار کیلومتر راه را برای رسیدن به کربلا و سپس مشهد با پای پیاده طی می کنند و تا 10 ربیع الاول در مشهد هستند، افزود: معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی بیش از 1 میلیون وعده غذایی را برای پذیرایی از زائران پیاده و زائران افغانستانی و پاکستانی تدارک دیده است.
سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: خدمت رسانی به زائران پیاده با مشارکت تشکل های مردمی انجام می شود زیرا آستان قدس رضوی رویکرد تصدی گری ندارد.
صادقی گفت: آستان قدس رضوی علاوه بر توزیع بسته های غذایی، خدمات درمانی و اسکان را هم در مسیرهای ورودی به مشهد مقدس و سطح شهر ارائه می کند.
وی عنوان کرد: زائران پاکستانی هم اکنون در زائرشهر رضوی مهمان آستان قدس رضوی هستند و ایستگاه صلواتی مخصوص توزیع غذای پاکستانی برای میزبانی از این زائران راه اندازی شده است.

منبع:آستان نیوز


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.