ایرانیان در ایام شهادت حضرت زهرا (س) در عتبات حضور ندارند

کد خبر: 99033
با توجه به محدودیت اعزام زائران ایرانی به عتبات، در ایام شهادت حضرت زهرا (س) نیز هیچ کاروانی از سوی سازمان حج و زیارت به کربلا مشرف نمی‌شود.
وارث

هر ساله هم‌زمان با شهادت حضرت زهرا (س) بسیاری از عاشقان حرم حسینی به کربلا مشرف می‌شوند، اما امسال با توجه به موقعیت و شرایط عراق، اعزام زائران ایرانی به عتبات به صورت محدود انجام می‌شود.

 سازمان حج و زیارت نیز با توجه به این محدودیت‌ها، کاروانی به منظور اعزام زائران ایرانی در ایام شهادت حضرت زهرا (س) ندارد.

البته در اولین روز آغاز ثبت‌نام عتبات برای دی‌ماه، چند کاروان برای این ایام پیش‌بینی شده بود که به گفته یکی از مدیران دفاتر زیارتی به دلیل پر نشدن ظرفیت‌های این کاروان‌ها در روزهای نخست، این کاروان‌ها حذف شد و جایگزینی برای آن قرار ندادند. به همین دلیل زائران متقاضی سفر به عتبات باید در کاروان‌های دیگر که هفته آینده به عتبات مشرف می‌شوند، نام‌نویسی کنند.

بر همین اساس در ایام شهادت حضرت زهرا (س) کاروان ایرانی به عتبات اعزام نشده و به این ترتیب در هفته جاری زائران ایرانی نیز در کربلا حضور نخواهند داشت و علاقه‌مندان به سفر عتبات می‌توانند در تاریخ‌های بعدی یعنی ۱۴ و ۱۷ بهمن‌ماه به عتبات مشرف شوند.

تمام اعزام زائران ایرانی به عتبات از چند ماه اخیر تنها به صورت هوایی صورت می‌گیرد و هیچ اعزامی به صورت زمینی از سوی سازمان حج و زیارت به کربلا اعزام نمی‌شود. همچنین در بهمن‌ماه با توجه به محدودیت‌های ماه‌های گذشته تنها زائران چند استان همچون تهران، خراسان رضوی، قم، قزوین و اصفهان به عتبات مشرف می‌شوند.

 هزینه سفر هوایی به عتیات از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان برای بهمن‌ماه سال جاری در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.