رحیم پور ازغدی در مشهد:

اگر می خواهیم پای اهل بیت(ع) بایستیم مانند حاج قاسم سلیمانی ها باشیم

کد خبر: 99133
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تشییع باشکوه سردار شهید سلیمانی و یارانش، آن را نشان دهنده عزتخواهی مردم دانست و گفت: اگر می خواهیم پای اهل بیت(ع) بایستیم مانند قاسم سلیمانی ها و شهدا باید از جان، مال و آسایش خود بگذریم.
وارث

حسن رحیم پور ازغدی در مراسم فجر فاطمی، در مهدیه امام خامنه ای مشهد مقدس با بیان اینکه نگاه به مذهب و تاریخ سیاسی کشور گاهی پراکنده و بی‌ربط است، گفت: سه مسئله فجر انقلاب، دعای ندبه و ایام دهه فاطمیه، به ظاهر ارتباطی با یکدیگر ندارند و به گمان برخی ها دعای ندبه و ایام فاطمیه موضوع مذهبی است و فجر انقلاب نیز یک مسئله سیاسی است، لذا نمی توانند با هم باشند در حالی که اینگونه نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عده ای می گویند دین از سیاست جداست و نباید ایام فاطمیه، عاشورا و نیمه شعبان سیاسی شود، عنوان کرد: اصل شهادت حضرت فاطمه (س) و حادثه عاشورا سیاسی بوده است.

وی  با اشاره به دو نوع نگاه مذهبی در عزاداری، اظهار کرد: یک بخش از شیعه مرید حضرت فاطمه(س) هستند و تحت این عنوان که اگر محب اهل بیت(ع) داشته باشید به بهشت می روید، برای ایشان عزاداری کرده و  فکر می کنند که همه وظیفه آنها فقط گرفتن دهه فاطمیه است، در حالی که این نگاه آسانترین نوع دیدگاه می باشد.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: با این‌ تعریف و معنا، بسیاری در زمان حیات حضرت زهرا(س) شیعه بودند ولی هنگامی که باید حامی ایشان و امیرمومنان(ع) می بودند، شانه خالی کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و با بیان اینکه شاید تنها حاکمی که در تاریخ ایران دست نشانده بیگانه است پهلوی بود، گفت: از ابتدا همه حکومت ها در ایران تظاهر به مذهب می کردند ولی پهلوی اولین حکومتی بود که به طو صریح برضد اسلام شمشیر کشید و به مسجد و حرم حمله کرد.

وی در پایان با اشاره به تشییع باشکوه سردار شهید سلیمانی و یارانش، آن را نشان دهنده عزت خواهی مردم دانست و افزود: اگر می خواهیم پای اهل بیت(ع) بایستیم مانند قاسم سلیمانی ها و شهدا باید از جان، مال و آسایش خود بگذریم.

منبع: حوزه نیوز


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.