حجت الاسلام و المسلمین:

طلاب برای رضای خدا و امام زمان(عج) به تحصیل علومی دینی و تهذیب بپردازند

کد خبر: 99158
یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه مجتهدهای ولایی باید تمام عرصه‌ها را بگیرند، گفت: طلاب برای رضای خدا و امام زمان(عج) تلاش کنند و مطمئن باشند که خداوند آنها را در همه زمینه‌ها یاری خواهد کرد.
وارث

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید حسین مومنی» شنبه، ۱۲ بهمن در حوزه علمیه امام رضا(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: طلاب برای تحصیل علوم دینی بسیار جدیت و تلاش داشته باشند.

 

این استاد  حوزه علمیه با اشاره به روایتی از علامه مجلسی، تصریح کرد:‌ طلاب به نوشتن و مکتوب کردن علومی که آموزش می‌بینند اهمیت بدهند، این امر برای قوی شدن علم آنها بسیار موثر است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه طلاب با یکدیگر مباحثه داشته باشند، اظهار کرد: ‌مباحثه نطق، قدرت تکلم و قدرت انتقال مطلب به مخاطب را در شما طلاب افزایش می‌دهد.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه طلاب برای مجتهد شدن تلاش کنند، اجتهاد سبب رشد و تعالی طلاب است، افزود: منبریِ امروز اگر مجتهد نباشد قدرت تکلم او به روز نخواهد بود مجتهدهای ولایی باید تمام عرصه‌ها را بگیرند.

 

وی ادامه داد: هر چه طلاب در زمینه تحصیل علوم دینی حوزه بیشتر تلاش و کوشش کنند، رزق آنها بیشتر شده و به کسی محتاج نمی‌شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی گفت: هرچه سطح علمی طلاب بالاتر می‌رود باید با تهذیب نفس به اخلاق بهتری دست یافته باشند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه طلاب برای رضای خدا و امام زمان(عج) تلاش کنند و مطمئن باشند که خداوند آنها را در همه زمینه ها یاری خواهد کرد، ابراز کرد: مراقب باشید که در این زمینه اعتقاد شما ضعیف نشود که شکست نخورید.

 

وی با بیان اینکه طلاب به نظم و انضباط بسیار بهاء دهند زیرا آنها در آینده الگوی کسانی می‌شوند که برای آنها به تبلیغ می‌پردازند، اظهار کرد:‌ مردم همه رفتار شما را از ریز و درشت زیر نظر دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به شهادت حضرت زهرا(س)، بیان کرد: حضرت(س) وصیت‌نامه مکتوبی دارند که در آن تصریح دارند از مردم امت و زمان خود راضی نبودند به گونه‌ای که از امیرمومنان امام علی(ع) درخواست کردند که آنها بر بدن مطهر ایشان نماز نخوانند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بانیان ظلم و جور امام حسین(ع) را کشتند، گفت:‌ پیامبر(ص) فرمودند: کاربرد کلمه امیرمومنان برای غیر امام علی(ع) حرام است اما امت آن را برای غیر امام به کار بردند، بنابراین بانیان ظلم و جور شدند، در واقع مردم زمینه ظلم جائران و ظالمان را فراهم کردند.

 

وی افزود: آغاز ظلم به خاندان پیامبر(ص) وقتی انجام شد که پیامبر(ص) درخواست کاغذ برای نوشتن وصیت‌نامه کردند اما منافقان با ایجاد نزاع اجازه ندادند که این وصیت‌نامه حضرت(ص) نوشته شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه فتنه در جامعه مرهون شبهه است، اظهار کرد: اگر همه ما در جهت شبهه زدایی قدم برداریم، دچار فتنه نمی‌شویم، امروز برخی در کشور ما درباره ظلم و جور همچون ظالمان سقیفه عمل می‌کنند. 

 

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: جامعه پس از پیامبر(ص) به جسارت خلفا، خیانت خواص و بی‌توجهی آحاد مردم نسبت به ولی خدا دچار شدند که در نتیجه آن دختر پیامبر(ص) با آن وضع فجیع به شهادت رسید.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.