آیت‌الله میرباقری:

ورود به وادی توحید و ذکر تنها از طریق پیامبر(ص) و ائمه(ع) ممکن است

کد خبر: 99383
یک عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان‌اینکه وجود مقدس پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) حقیقت ذکر و تنها مسیر رسیدن به توحید هستند، گفت: پس از تقوای الهی و پرهیز از هر نوع گناه، انسان باید به ذکر خدا بپردازد.
وارث

آیت الله «سیدمهدی میرباقری» شامگاه شنبه، ۱۹ بهمن در مراسمی که به مناسبت دهه فجر در حسینیه آیت الله حق شناس(ره) برگزار شد، اظهار کرد: تقوا دستور الهی برای مسلمانان و مومنان حقیقی است.

 

این نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: پس از تقوای الهی و پرهیز از هر نوع گناهی، انسان باید به ذکر الهی بپردازد.

 

آیت الله میرباقری با بیان اینکه غفلت از ذکر الهی برای انسان خسارت‌بار است، تاکید کرد: ابلیس همه سعی و کوشش خود را به کار می‌گیرد که انسان را به وسیله لذت‌ها و مواهب دنیایی از ذکر غافل کند در حالی که وظیفه انسان است که با همه داشته‌های خود در مسیر حق حرکت کند.

 

وی با بیان اینکه انسان نباید از ذکری که خداوند توصیه کرده غفلت کند، ابراز کرد: همه تلاش شیطان آن است که انسان از این ذکر غفلت کند؛ لذائذ و مواهب دنیایی نباید انسان را از ذکر غافل کند بلکه آدمی از همه داشته هایش باید در مسیر حق بهره ببرد.

 

آیت الله میرباقری با بیان اینکه وجود مقدس پیامبر اسلام(ص) حقیقت ذکر است، گفت: دشمنان اسلام و شیاطین با امورات لهو و لعب همواره سعی کردند که مردم را از پیامبر(ص) اسلام دور کرده و به غفلت و گمراهی بکشانند، امام حسین(ع) به خاطر همین غفلت‌ و گمراهی مردم به شهادت رسیدند.

 

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دوری از ذکر الهی انسان را به غفلت و در نهایت به نابودی می‌کشاند، ابراز کرد: پیامبر اسلام(ص) ذکر و آیات الهی را برای مردم تبیین می‌کردند که آنها از وادی حیرت و غفلت خارج شوند.

 

وی با بیان اینکه ذکر الهی انسان را به مقامات عالی می‌رساند، تاکید کرد:‌ ذکر از ملکوت الهی است بنابراین اگر انسان خود را به آن متصف کند می‌تواند به سوی ملکوت الهی حرکت داشته باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فراگیری اسماء الهی صرفا از طریق پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) ممکن است، اظهار کرد: ورود به ذکر اسماء الهی سبب نجات انسان از غفلت است، اما منافقان و دشمنان همواره تلاش می‌کنند که مردم را از ذکر الهی غافل کنند.

 

آیت الله میرباقری در پایان تاکید کرد: ورود به وادی توحید و ذکر تنها از طریق پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) امکان دارد.
منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.