آیت الله سید احمد خاتمی: فشرده دین از دیدگاه فاطمه(س) چه بود؟/ حاج مجید بادکوبه: اهل مدینه فاطمه ام را نظر زدند

کد خبر: 9954
مراسم عزاداری روز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی و مداحی حاج مجید بادکوبه در مسجد امام حسین(علیه السلام) برگزار شد؛
وارث: مراسم عزاداری روز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی و مداحی حاج علی قربانی، حاج مجید بادکوبه و  حاج امیر احمدی در مسجد امام حسین(علیه السلام) برگزار شد؛

در ادامه بخشی از سخنان آیت الله سید احمد خاتمی را می خوانید:



امروز خانه علی داغی دید که هیچ گاه داغی به این سنگینی نبود. داغ مادری که وصیت کرد که شبانه کف و دفنش کنند. این آمدن های شما ارزش دارد در روز بارانی این عرض ارادت شما ارزش خیلی بالایی دارد، این اشک ها روشنی قبر شما می شود.

امیرالمؤمنین(ع) فرموند: اگر حادثه ای برای شما پیش آمد و دیدید که باید مال یا جانتان را فدا کنید، مال را فدای جان کنید اما اگر حادثه ای پیش آمد که دیدی باید یا جانتان را فدا کنید یا دینتان را، جانتان را فدای دین کنید. حضرت زهرا(س) جان را فدای دین کرد.

عزت امروز ما در دنیا به برکت و حرمت دین ما است. ما ثروتمند ترین، نظامی ترین کشور دنیا نیستیم و این را خیلی راحت می گوییم اما افتخار می کنیم که نظامی داریم که به فضل خدا نظاممان اسلامی است، دینی است، حاکم ما ولی فقیه ما، مجتهد فقیه جامع شرایط است، کشوری که تمام رسانه های دیداری و شنیداریش یکپارچه عزاخانه فاطمه است در حالی که در هیچ جای دیگری نمی توان اینچنین چیزی را پیدا کرد.

ما بیعت می کنیم با حضرت زهرا(س) که نگذاریم به فضل خدا این پرچم از احتزاز بیفتد و تمام تلاش دشمنان این است که این پرچم بالا نباشد و تا زمانی که فاطمه در این کشور هست، تمام دشمنان آروزی خود را به گور می برند. تا علی و بچه های فاطمه در این کشور حاکمند تا زمانی که فاطمیه برقرار است، محرم برقرار است تا زمانی که دین در این کشور برقرار است، این پرچم به یاری خدا در احتزاز خواهد بود انشالله.

این بیعت ما ماده دومی هم دارد که آن بیعت با ولایت است. که فاطمه(س) فدایی ولایت شد، فاطمه(س) می توانست در خانه بنشیند و وارد حوزه دفاع از ولایت و امامت نشود، نه در بین در و دیوار قرار بگیرد و نه به زودی شمع وجود نازنینش خاموش شود. اما این درس را داد که فشرده دین و حاصل دین یکجا ولایت است.

در ادامه مداح اهل بیت(علیهم السلام) حاج مجید بادکوبه به عزاداری و نوحه سرایی در رثای حضرت زهرا(سلام الله علیها) پرداخت. همچنین در این مراسم حاج علی قربانی به قرائت زیارت حضرت زهرا (س) پرداخت و حاج امیر احمدی روضه خواند.



اهل مدينه فاطمه ام را نظر زدند
با برق چشم خرمن جان را شرر زدند
 
در اول ربيع ، خزان شد بهار من
ماه مرا به آخر ماه صفر زدند

بهر تسليِّ دلِ زهرا يهوديان
باهيزم و لگد به عزاخانه سر زدند
 
از چوب ، خون تازه روان شد به روي خاك
از بس كه با غلاف به پهلوي در زدند

تا آمدم به خويش جمالش كبود شد
بد سيرتان جمال مرا بي خبر زدند


گزارش تصویری