نماز انسان را به قرب می‌رساند/طلاب از طریق شبکه‌های مجازی دروس را پیگیری کنند

کد خبر: 99809
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان در هر سن یا شرایطی باید به تزکیه و خودسازی بپردازد، گفت: طلاب از ماه رجب و سحرهای آن نهایت استفاده را برده و از طریق شبکه‌های مجازی دروس خود را پیگیری کنند.
وارث

 حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی شامگاه دوشنبه، ۱۲ اسفند در جلسه درس اخلاق که در قالب مجازی برای طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: طبق روایات و احادث ائمه معصومین(ع) انسان موجودی است که باید تزکیه شود.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان در هر سن یا شرایطی باید به تزکیه و خودسازی بپردازد، تصریح کرد: خداوند متعال همواره نسبت به بندگان خود فضل و فیض دارد بر همین اساس انسان برای نزدیک شدن به درگان الهی شرط زمانی، مکانی یا سنی ندارد بلکه همواره می‌تواند به تقرب الهی برسد.

 

وی با بیان اینکه ناامیدی از رحمت و غفران الهی شایسته جایگاه انسان نیست، ابراز کرد: طلاب جوان با دوری از ناامیدی همواره دنبال رحمت و غفران الهی باشند که جذبه الهی دست یابند. عالمی که به علم خود عمل نکرده و رشد نکند به دور باطل دچار می‌شود.

 

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه هر کس تشنه قرب الهی باشد به کسب معرفت می‌پردازد، گفت: انجام واجبات الهی و ترک محرمات از جمله عوامل رسیدن انسان به قرب الهی است، یکی از این واجبات نماز است که انسان را به قرب الهی می‌رساند.

 

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه در عصر غیبت عالمان دینی بین مردم و امام عصر(عج) واسطه هستند، تاکید کرد: علما وظیفه دارند که آگاهی و بصیرت مردم را افزایش دهند زیرا آنان از سوی ائمه معصومین(ع) درباره مردم نوعی جایگاه پدری و سرپرستی دارند.

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: طلاب و علما باید در مشکلات و سختی‌ها کنار مردم به یاری آنها بپردازند و هرگز مستمندان و ضعفا را فراموش نکنند.

 

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه همواره باید مردم را به دعا و توسل دعوت کرد، گفت:‌ مساجد، امامزاده‌ها و میعادگاه‌های نماز جمعه پایگاه‌های رحمت الهی هستند، برای دوری از عذاب الهی این موارد نباید برچیده شوند.

 

وی افزود: هنگام بلاها و مصائب طلاب درس خود را تعطیل نکنند زیرا همین دروس حوزوی اگر به نیت قربة الی الله مطالعه شود، انسان را نجات خواهد داد.

 

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: طلاب از ماه رجب و سحرهای آن نهایت استفاده را برده و از طریق شبکه‌های مجازی دروس خود را پیگیری کنند که رضایت اهل‌بیت(ع) و امام عصر(عج)‌ را به دست آورند.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.