توزیع روزانه ۴ هزار افطاری در حرم حضرت معصومه(س)

کد خبر: 34716
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: از شب اول ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه روزانه ۴ هزار افطاری ساده در صحن صاحب الزمان(عج) توزیع می‌شود .
وارث : محمد جواد جهانگیرزاده قبل از ظهر دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ماه رمضان با اشاره به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۴ به منظور برنامه ریزی برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) ستاد آیین‌های فاطمی تشکیل شد که هدف این ستاد نظام دهی، ایجاد انسجام و افزایش توانمندی در کلیه مدیریت‌ها و معاونت‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.

وی ادامه داد: خلاقیت به منظور ارتقای خدمت، تکریم زائران، افزایش انگیزه و جلب مشارکت زائران در اجرای بهینه مراسم، ایجاد تعامل موثر و سازنده با نهادها و مراکز خارج از استان از برنامه‌های این ستاد است.  

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: به منظور بهره گیری از توان خرد جمعی، چهار کمیته اجرایی، فرهنگی، پشتیبانی و اطلاع رسانی و کمیته نظارت و ارزیابی توسط ستاد اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشکیل شده است.

توزیع سه هزار و ۵۰۰ فیش غذا

جهانگیرزاده با اشاره به برنامه افطار توسط حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ماه رمضان، اظهار داشت: از شب اول ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه روزانه ۴ هزار افطاری ساده در صحن صاحب الزمان(عج) توزیع می‌شود که زائران مهمان سفره حضرت معصومه(س) هستند و مردم نیز می‌توانند در توزیع افطاری مشارکت کنند.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: فیش سه هزار و ۵۰۰ وعده افطاری بین اقشار مختلف توزیع شده که این افراد در مهمان سرای حضرت اطعام می‌شوند، کلیه جایگاه‌های مراسم ترتیل و ... آماده شده است.

تشریح برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در شب‌های قدر

جهانگیرزاده با اشاره به برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س)  شب‌های قدر یادآور شد: مراسم نوزدهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام میرباقری و دعاخوانی و مرثیه سرایی میرداماد، و مراسم شب بیست و یکم با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی و مداحی حیدرزاده و مراسم شب بیست و سوم با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی و دعاخوانی حسینی نژاد برگزار می‌شود.

وی افزود: در مراسم شب‌های قدر، رواق‌های شهید مطهری، طباطبایی، شبستان امام خمینی(ره) و صحن صاحب الزمان ویژه برادران است.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه صحن امام رضا(ع)، رواق‌ها و صحن مسجد اعظم، بالکن‌های شبستان امام خمینی(ره) وشبستان نرجس خاتون ویژه خواهران است، ادامه داد: صحن جواد الائمه(ع)، صحن فاطمی، میدان آستانه و خیابان‌های اطراف ویژه خانواده‌ها است.

جهانگیرزاده گفت: در ایام ماه مبارک رمضان برای ورود به حرم مطهر حضرت معصومه(س) درب‌های ۳، ۶، ۹، ۱۰ و ۱۷ ویژه برادران و درب‌های ۲ و ۷ ویژه خواهران است و درب‌های ۲۲ و ۲۴ هم برای برادران و هم خواهران پیش بینی شده است.

/م.ی216