آغاز به کار مرکز تکریم زائران غیر ایرانی در مسجد جمکران
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از آغاز به کار مرکز تکریم زائران غیر ایرانی با هدف ارائه خدمات فرهنگی به زائران مسجد مقدس جمکران خبرداد.
وارث : حجت الاسلام عباس ابراهیمی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران به عنوان کانون شیفتگان و مشتاقان به معارف ناب اهل بیت(ع) و یکی از مراکز مهم دینی و معرفتی شیعیان در جهان شناخته شده است، گفت: این مکان مقدس امروزه به نماد تاثیرگذار و فراگیر در حوزه اندیشه مهدویت و موعود در میان ارادتمندان اهل بیت(ع) و حتی سایر فرق اسلامی و غیرمسلمانان تبدیل شده است و ما شاهد توجه و حضور خیل عظیم منتظران از سراسر جهان در مسجد مقدس جمکران هستیم.
وی افزود: چنین ظرفیتی نیازمند سیاست گذاری، برنامه ریزی و ارائه خدمات فرهنگی و معرفتی است. لذا با هدف نشر معارف و آموزههای اسلام ناب و معارف اهل بیت(ع)، ارائه الگوی معتبر و صحیح فرهنگ انتظار، شبکه سازی در میان علاقمندان و معتقدان به فرهنگ انتظار با استفاده از ظرفیت انقلاب اسلامی و حضور مخاطبان از ملیتهای مختلف که حداقل در 5 ماه نخست امسال از 30 کشور دنیا در مسجد مقدس جمکران حضور داشتند، اقداماتی در معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران طراحی و به اجرا رسیده است.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: در این راستا برنامهریزیهایی صورت گرفت تا فضایی فراهم کنیم که در آن بتوانیم خدمات مختلفی را به نمازگزاران و مشتاقانی که در مسجد حضور پیدا می کنند، ارائه کنیم. لذا دفتر تکریم زائران غیر ایرانی طراحی و افتتاح شد که طی فرایندی از مبادی ورودی مسجد با زائران ارتباط برقرار میشود و آنها به صورت فردی و گروهی در این دفتر حضور یافته و از برنامههای مختلفی که تدارک دیده شده است، بهرهمند میشوند.
ابراهیمی بیان کرد: در این مرکز تاریخچه و اعمال مسجد برای زائران توضیح و به سوالات و شبهات آنها نیز توسط استادان مجرب زباندان پاسخ داده میشود. همچنین مشخصات آنها را ثبت میکنیم تا بتوانیم از طریق فضای مجازی محصولات فرهنگی که با زبان خودشان تولید میشود را در اختیارشان قرار دهیم و در واقع به صورت حضوری نماگزار را تکریم کنیم و در ادامه نیز این حضور را به صورت مجازی تداوم میبخشیم تا معارف ناب مهدوی را از طریق فضای مجازی به تشنگان آن منتقل کنیم.
وی با اشاره به اینکه طی یک هفته که این دفتر افتتاح شده است به بیش از 600 زائر غیر ایرانی خدمات داده شده است، اظهارکرد: ارائه بسته های فرهنگی پاسخگویی به سوالات، تشکیل حلقه های معرفت به زبانهای زنده دنیا، تکریم مدیران کاروان های غیر ایرانی، شناسایی کاروانها ازجمله برنامههای این دفتر است که در تمامی روزهای هفته از 8 تا 12 و 16 تا 22 و در روزهای سه شنبه و پنجشنبه در سه شیفت به زبان های انگلیسی، عربی، اسپانیولی، ترکی، استانبولی و اردو ارائه می شود.
بنابرگزارش روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: تاکنون استقبال بسیار خوبی از این برنامه شده است و ویژگی این دفتر در این است که غالب خدمات آن توسط خادمان افتخاری انجام میشود و در ادامه نیز تلاش کردیم از ظرفیت افراد و نهادهایی که در عرصه بین المللی فعالیت و تجربه دارند، بهرهمند شویم و همچنان آماده همکاری در این زمینه با افراد و موسسات مختلف هستیم.
/1102101305
وی افزود: چنین ظرفیتی نیازمند سیاست گذاری، برنامه ریزی و ارائه خدمات فرهنگی و معرفتی است. لذا با هدف نشر معارف و آموزههای اسلام ناب و معارف اهل بیت(ع)، ارائه الگوی معتبر و صحیح فرهنگ انتظار، شبکه سازی در میان علاقمندان و معتقدان به فرهنگ انتظار با استفاده از ظرفیت انقلاب اسلامی و حضور مخاطبان از ملیتهای مختلف که حداقل در 5 ماه نخست امسال از 30 کشور دنیا در مسجد مقدس جمکران حضور داشتند، اقداماتی در معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران طراحی و به اجرا رسیده است.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: در این راستا برنامهریزیهایی صورت گرفت تا فضایی فراهم کنیم که در آن بتوانیم خدمات مختلفی را به نمازگزاران و مشتاقانی که در مسجد حضور پیدا می کنند، ارائه کنیم. لذا دفتر تکریم زائران غیر ایرانی طراحی و افتتاح شد که طی فرایندی از مبادی ورودی مسجد با زائران ارتباط برقرار میشود و آنها به صورت فردی و گروهی در این دفتر حضور یافته و از برنامههای مختلفی که تدارک دیده شده است، بهرهمند میشوند.
ابراهیمی بیان کرد: در این مرکز تاریخچه و اعمال مسجد برای زائران توضیح و به سوالات و شبهات آنها نیز توسط استادان مجرب زباندان پاسخ داده میشود. همچنین مشخصات آنها را ثبت میکنیم تا بتوانیم از طریق فضای مجازی محصولات فرهنگی که با زبان خودشان تولید میشود را در اختیارشان قرار دهیم و در واقع به صورت حضوری نماگزار را تکریم کنیم و در ادامه نیز این حضور را به صورت مجازی تداوم میبخشیم تا معارف ناب مهدوی را از طریق فضای مجازی به تشنگان آن منتقل کنیم.
وی با اشاره به اینکه طی یک هفته که این دفتر افتتاح شده است به بیش از 600 زائر غیر ایرانی خدمات داده شده است، اظهارکرد: ارائه بسته های فرهنگی پاسخگویی به سوالات، تشکیل حلقه های معرفت به زبانهای زنده دنیا، تکریم مدیران کاروان های غیر ایرانی، شناسایی کاروانها ازجمله برنامههای این دفتر است که در تمامی روزهای هفته از 8 تا 12 و 16 تا 22 و در روزهای سه شنبه و پنجشنبه در سه شیفت به زبان های انگلیسی، عربی، اسپانیولی، ترکی، استانبولی و اردو ارائه می شود.
بنابرگزارش روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: تاکنون استقبال بسیار خوبی از این برنامه شده است و ویژگی این دفتر در این است که غالب خدمات آن توسط خادمان افتخاری انجام میشود و در ادامه نیز تلاش کردیم از ظرفیت افراد و نهادهایی که در عرصه بین المللی فعالیت و تجربه دارند، بهرهمند شویم و همچنان آماده همکاری در این زمینه با افراد و موسسات مختلف هستیم.
/1102101305