حجت الاسلام بنیانیان: مشغول بودن به اهل بیت(ع)، قیمتی است+گزارش تصویری

کد خبر: 70295
می گویند آدم خوب های بهشت میگویند یک لحظه به دنیا برگردیم و برای محمد و آل محد علیهم السلام صلوات بفرستیم! چون آن طرف است که می فهمد و ارزش یک لحظه مشغول به اهل بیت علیهم السلام شدن چه قیمتی دارد!
وارث: مراسم جشن ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام بنیانیان و مدیحه سرایی حاج حسین سیب سرخی در هیئت مکتب العباس علیه السلام برگزار شد.

در ادامه متن سخنرانی حجت الاسلام بنیانیان را می خوانید:

حجت الاسلام بنیانیان

هر روز برای امام حسین(ع) گریه کن!


برای امام حسین علیه السلام گریه کن و دربین گریه هایت برای فرج حجت بن الحسن علیه السلام دعا کن. ما دِین داریم اول دِینت را ادا کن و بعد بگو خدا روزی مرا زیاد کن و اگر هم نشد بگو نشد اگر هم سراغ رمال و دعانویس و ... رفتی این راه گریه کردن را هم امتحان کن، هر روز برای امام حسین علیه السلام گریه کنید! نمی شود هر روز گریه کرد نمی دانیم وقتش کی هست؟ می دانید چرا در ماه رمضان بیشتر برای امام حسین علیه السلام گریه می کنید؟ چون سحرها بیدار هستید. امام صادق علیه السلام فرمود: رزق ولایت و گریه بر حسین علیه السلام یک ساعت قبل از نماز صبح پخش می شود و در روزهای دیگر ما همه خواب هستیم.


عالم آداب دارد، دنیایی که در آن هستیم و روز و شب می شود و می گذرد و تا 40 سالگی خدا به ما وقت داده چون عقلمان کامل می شود و می بینیم همه می میرند بیشتر به فکر می افتید. بعد نهج البلاغه را باز میکنیم میبینیم امیرالمومنین علیه السلام فرموده: بندگان خدا اگر بگویم بعد از اینکه می میرید چه بلایی سرتان می آید همین الان فرار میکنید و در بیابان فریاد می زنید یا خدا.

چگونه از خواب غفلت بیدار شویم؟


نمی دانیم چه خبر است و سرمان هم گرم است. اما یک روز به برکت گریه بر امام حسین علیه السلام و برای بهتر شدن زندگی دنیایی مان به فکر می افتیم. در آخرالزمان ظلمت خیلی زیاد است حضرت فرمود: دوستان ما گناه می کنند و نمی دانند چه کار می کنند. برای همین است که راحت غیبت می کنیم ودروغ می گوییم خواب هستیم! اگر می خوهی بیدار شوی در روز چند دقیقه وقت بگذار و برای سیدالشهدا علیه السلام گریه کن.


قیمت مشغول بودن به اهل بیت(ع)

می گویند آدم خوب های بهشت میگویند یک لحظه به دنیا برگردیم و برای محمد و آل محد علیهم السلام صلوات بفرستیم! چون آن طرف است که می فهمد که ارزش یک لحظه مشغول به اهل بیت علیهم السلام شدن چه قیمتی دارد! بی قیمت است در عالم، اینکه مشغول امام مجتبی علیه السلام شوی و گریه کنی، دست بزنی و خوشحال باشی در عالم بی نظیر است، در زندگی تان اجرا کنید ببینید چه فرقی می کند. هر روز که مشغول امام زمان علیه السلام شدید می فهمید دنیای واقعی یعنی چه؟ به شرطی که باور کنید آنها رزاق هستند. نبین مادرت به تو محبت می کند، آنها واسطه محبت امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیهاست. رازق واقعی را ببینید کیست؟


یَدُ اللَّه‌ِ فَوْق‌َ أَیْدِیهِم‌1؛ همه تحت اراده ی خدا هستیم، اگر بواسطه گریه بر امام حسین علیه السلام خودت را به وصل کنی معلوم است غنی میشوی. در قیامت به خدا می گویید خدا نگفتی همه کاره تو هستی و بنده هایت هیچ کاره هستند؟ خدا می فرماید: در کتابم فرستادم و گفتم این را بخوان: شما فقیر هستید نسبت به من و در این عالم هیچ کاره هستید، لا حول و لا قوة الا بالله؛ هیچ حول و قوه ای نیست در عالم جز من.

لزوم وجود نماد کربلا در منزل


پس بنده چه کاره است؟ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ2؛ تو فقط دعا می کنی و من استجابت می کنم. تو از خدا بخواه، همین که به روضه می روی، سرکار می روی خدا اسبابش را جور می کند چون در ناخودآگاهت در حال خواستن هستی. بعضی میگویند: توفیق کربلا رفتن نداریم. باید دعا کنی و هر لحظه دلت مشتاق این امر باشد و در خانه مهم ترین نمادت عکس کربلا باشد. مدام عکس کربلا را در خانه ات می بینید و ناخودآگاهتان متوجه آنجاست و مدام دعا می کنید و می گویید صلی الله علیک یا اباعبدالله.


امام رضا علیه السلام می فرماید: در سلام دادن کسی نمی تواند بر ما پیشی بگیرد. یعنی وقتی تو سلام میدهی در واقع جواب سلام امام حسین علیه السلام را داده ای. یعنی وقتی نماد امام حسین علیه السلام و کربلا را در ماشینت، محل کارت و در همه جا پرشد و ارتباطت زیاد شد متوجه می شوی که باید زیارت سیدالشهدا علیه السلام بروی.


حضرت زهرا سلام الله علیها به دوستانشان امر فرمودند: سالی یک مرتبه هم شده قرض کنید و به زیارت بروید. آنهایی که پول دارند که باید بیشتر بروند به فرموده امام صادق علیه السلام هر روز زائر حسین بن علی علیه السلام باشید! در این عالم خبری نیست!

همواره مشغول اهل بیت(ع) باش


باید همه را فدای امام حسین علیه السلام کنی و در این عالم هیچ چیز نباید تو را به غیر سیدالشهدا علیه السلام مشغول کند چه حلالش و چه حرامش. تو مشغول به وظفه ات باش در این عالم، هر روز مشغول به امام زمانت باش و دنیایت را دست صاحبت بسپار. آن وقتی می بینید که اوست بالاتر است و آبرو و عزت می دهد و همه چیز دست اوست.


آن وقت در این خانواده امام مجتبی علیه السلام کریم اهل بیت علیهم السلام است. آمدن درب خانه امام مجتبی علیه السلام از آن ره صدساله یک شبه رفتن هاست، کریم اهل بیت علهیم السلام است. غلام امام مجتبی علیه السلام می گفت: خانه ارباب من حاتم هفت درب داشت نیازمندی می آمد و اگر از همان درب اول نیازش مرتفع نشد به دربهای دیگر می رفت، اما خانه امام مجتبی علیه السلام یک درب دارد و از همان درب اول خود گدا راضی می شود.


حال ما بلد نیستیم استفاده کنیم و فکر می کنیم خودمان می توانیم حل کنیم حتی در امور کوچک هم بخواهیم، حتی در حد نمک در آش ریختن! در خودت بگو الان اوست که آش مرا شور می کند، بدان رزاق اوست و درهمه ی امورت اینطور باش و آنها را نگه دارنده بدان، من و تو کاره ای نیستیم و فقط باید دعا کنیم.


موقف بگذارید تا زندگی روزمه ای که ابلیس برایتان درست کرده متوقف شود، نماد بگذارید یا هر چیز دیگر، تا متوقف شود، به امام حسین علیه السلام سلام بدهید و برای فرج دعا کنید.


پی نوشت:


1- سوره فتح آیه 10.


2- سوره غافر آیه 60.