حجت الاسلام حسینی قمی: باید درک و شناخت جامعه دینی بالا برود+گزارش تصویری

کد خبر: 63821
باید درک جامعه و شناخت جامعه بالا برود .هرچه ما در زمینه ظهور و آغاز ولایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حرف میزنیم و اقدام می کنیم دشمن ما هم همان اندازه سعی و تلاش می کند.

وارث: عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع) با سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی و مداحی حاج سید مهدی میرداماد در هیئت رزمندگان اسلام قم برگزار شد.

در ادامه متن سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی را می خوانید:

حجت الاسلام حسینی قمی: باید درک و شناخت جامعه دینی بالا برود+گزارش تصویری

سختی های زیاد دوران امامت امام حسن عسکری(ع)


سخن من باب زندگی امام حسن عسکری علیه السلام می باشد، حیات سیاسی، علمی، عبادی و اجتماعی آن حضرت. در بخش حیات سیاسی میدانیم نام حضرت عسکری است، چون در منطقه نظامی تحت نظر زندگی میکردند .در سخت ترین دوران های دوران عسکریین است .یعنی امام حسن علیه السلام و امام هادی علیه السلام.


شاهد این سختی ها کلام خود امام علیه السلام است که فرمودند :هیچکدام از پدران من مشکلات وسختی هایی که من کشیدم را ندیدند. سختی هایی داشت که در هیچکدام از دورانها نبود .در منطقه نظامی و تحت نظر و در زندانهای بزرگ و کوچک عمر خود را میگذراند.

ابوهاشم جعفری از اصحاب حضرت فرمودند: امام حسن عسکری علیه السلام در زندان روزه می گرفتند و ما برسر سفره ایشان دعوت میشدیم .گاهی زندان عمومی بود وگاهی خصوصی.

کم بودن روایات از امام حسن عسکری(ع)؛ شاهد بر خفقان آن دوره


شاهد دوم سختی دوران امام حسن عسکری علیه السلام تعداد روایاتی است که از ایشان داریم .از امام حسن مجتبی علیه السلام تا امام حسن عسکری علیه السلام بغیر از امام علی علیه السلام و امام زمانعلیه السلام کل روایات شصت هزار حدیث است که امروز به مارسیده است. دقیقا شصت هزار و هشتصد حدیت است که سی و هشت هزار آن از امام جعفر صادق علیه السلام ، نه هزار حدیت از امام باقر علیه السلام و مابقی از بقیه ائمه علیهم السلام می باشد. کمترین روایات از امام هادی و امام عسکری علیهماالسلام است چون به آنها اجازه داده نمی شد با شیعیان رابطه نزدیک داشته باشند.

واز نشانه های دیگر سختی دوران این است که حضرت شخصی به نام داوود بن اسود از صحابه حضرت فرمودند: امام حسن عسکری علیه السلام تکه چوبی به من دادند و فرمودند آنر ا به شخصی برسانم وچون امام فرموده بودند من اطاعت کردم .درمسیر شلوغ شد و دعوا شد ومن با تکه چوب ضربه زدم که از آن چوب نامه های حضرت بیرون ریخت .به نزد امام بازگشتم وایشان بسیار ناراحت شدند که نامه هایشان اینطور شده بود.

وکلای امام نمی توانستند وکالت خود را اعلام کنند



و شاهد دیگر دوران امام این جمله است که وکلای امام حسن عسکری علیه السلام جرائت نمی کردند بگویند ما نماینده و وکیل امام حسن عسکری علیه السلام هستیم. مثلا جناب ابوعمر، سمّان که به معنی روغن فروش که ایشان اولین سفیر از سفرای